וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות בצל חשש להאטה במגזר הטכנולוגיה

אסף רותם

21.7.2006 / 23:26

נאסד"ק איבד 0.9% ונמצא ברמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 2005. טבע ירדה מתחת לרף 30 הדולרים לראשונה מזה שנה; דל נפלה ב-10%

אזהרת הרווח שפירסמה יצרנית המחשבים הגדולה בעולם, דל, מאששת את החששות מפני תוצאות עגומות ברבעון השני וצמיחה מאכזבת בהמשך השנה, במניות מגזר הטכנולוגיה. אמש נפלו המדדים בוול סטריט בעקבות תחזית מאכזבת מצד ענקית המחשוב והשבבים אינטל, ומצד קוואלקום. היום המשיכו המדדים לנוע כלפי מטה - נאסד"ק איבד 0.9% ל-2,020 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז מאי 2005, ורשם ירידה דומה בסיכום שבועי; דאו ג'ונס השיל 0.5% ל-10,868 נקודות, אולם בסיכום השבועי דווקא טיפס ב-1.2%.

חששות מפני ההאטה בטכנולוגיה ניצבו היום מול נתונים סותרים: מחד, תחזיות אופטימיות של גוגל, אשר צורפה לדו"חות הכספיים שפורסמו לאחר נעילת המסחר, והודעתה של מיקרוסופט על רכישה חוזרת של מניותיה בהיקף של 40 מיליארד דולר, שצורפה אף היא לדו"חות אשר פורסמו אחרי המסחר. מנגד כאמור, אזהרת הרווח של דל, שבעקבותיה צונחת המניה בכ-10%. נראה כי המשקיעים נזהרים בינתיים ונותנים משקל יתר לחדשות השליליות.

מלבד מגזר הטכנולוגיה, השפיע על המסחר השבוע מסעו של נגיד הבנק הפדרלי האמריקאי, בן ברננקי, ברחבי גבעת הקפיטול שבוושינגטון. ברננקי נאם שלשום בפני הסנאט ואתמול בפני בית הנבחרים ובשתי הפעמים פורשו דבריו כמאותתים על קץ עידן העלאת הריבית, עם התקררות בצמיחה ועם הצורך להתחשב בגורמים נוספים מלבד האינפלציה. אולם, פרסומם של הפרוטוקולים של ישיבת הפד ביוני שידרו מסר סותר, ולפיו עדיין קיימת אי ודאות רבה לגבי מדיניות הריבית בטווח הקרוב. לפיכך, בעוד ביום רביעי נהנו המדדים מעליות חזקות, אתמול הם התממשו.

בקרב המניות הישראליות, התממשה אמדוקס ב-0.3% ל-36.7 דולר. אמש זינקה המניה בכ-10% לאחר שדיווחה על תוצאות מצוינות ועל תחזית טובה להמשך השנה ול-2007.

טבע איבדה 1.5% למחיר 29.8 דולר וירדה מתחת לרף 30 הדולרים לראשונה מאז אמצע יולי אשתקד. אמש נפלה טבע בכ-3.6%, למרות אישור חדש לתרופה בעלת היקף מכירות של כ-1 מיליארד דולר. אתמול נערך שימוע בוועדת ההזדקנות של הסנאט, לגבי עלויות הרפואה שממשיכות לעלות. בשימוע טענה סגנית נשיא בכירה בחברת הגנריקה מילן, שחברות אתיות חונקות את החברות הגנריות, בכך שהן מציעות מוצרים גנריים בעצמן לתרופות המקוריות שלהן. כמה שעות לאחר השימוע הגישו שלושה סנאטורים אמריקאים הצעת חוק שתחסום חברות אתיות מלייצר במקביל תרופות גנריות למוצריהן שלהן. בתקופה האחרונה חוותה טבע תחרות גוברת והולכת מול חברות אתיות, בין השאר במלחמת מחירים מול מרק בנוגע לתרופת הזוקור, וכמובן שככל שיפחת מרחב הפעולה של היצרניות האתיות במלחמתן מול היצרניות הגנריות, עשוי מצבה של טבע להשתפר. אולם, לא ברור לאיזה כיוון תתפתח החקיקה, אם בכלל.

השמועות על מיזוג בין אם סיסטמס לבין סנדיסק ממשיכות להישמע בחדרי המסחר. הדעות חלוקות לגבי דבריו של דב מורן, מנכ"ל אם סיסטמס - האם הכחיש או לא הכחיש במפורש שהחברה שלו עומדת למכירה במחיר של כ-1.5 מיליארד דולר. היום עלתה המניה ב-2.2% ל-27.9 דולר, מחיר המשקף לחברה שווי של כ-1.2 מיליארד דולר. עם זאת חשוב לזכור כי אם סיסטמס נסחרה השנה במחיר של כ-38 דולר, המשקף לה שווי של כ-1.8 מיליארד דולר, כלומר גבוה מהצעתה האמורה של סנדיסק. אם סיסטמס נחתכה בחודש האחרון בכ-25% לאחר התפוצצות פרשת האופציות, אך היא סיימה אותה בנזק לא גדול של מחיקת 19 מיליון דולר מרווחי השנים הקודמות. עם העלייה היום משלימה המניה טיפוס של כ-10% מאז הנפילה. סנדיסק, מאידך, הצטרפה למגמה השלילית במגזר הטכנולוגיה ונפלה ב-6.4%.

חברת התרופות תרו בדרך החוצה ממדד נאסד"ק. זאת, משום שבזמן ששאר החברות מתכוננות להגיש את דו"ח הרבעון השני של 2006, תרו עדיין לא הגישה את הדו"ח השנתי של 2005, אותו היתה חייבת להגיש עד סוף יוני. למרות זאת, טיפסה היום המניה ב-1.5% למחיר של 10.7 דולרים.

קומטאץ', שמייצרת הגנות מפני דואר זבל, קיבלה התראה מהנהלת נאסד"ק על כך שאינה עומדת בתנאי הרישום. קומטאץ' קיבלה ארכה של 180 יום בכדי לעמוד בתנאים, הדורשים מחיר סגירה של דולר אחד לפחות במשך 10 ימי מסחר. מחירה של קומטאץ' היום, לאחר שאיבדה כ-28% משווייה מאז אמצע מאי, עומד על 80 סנט למניה, המשקף לה שווי של כ-46 מיליון דולר. גם משקיעי קומטאץ' לא נבהלו מאיומי הנהלת נאסד"ק והמניה טיפסה היום ב-2.5% ל-82 סנט למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully