וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנר ב-MySpace הפיץ רוגלה

רויטל סלומון

21.7.2006 / 14:23

הבאנר הדביק ממיליון משתמשי אקספלורר בתוכנת הריגול, שהורדה והותקנה באופן אוטומטי למחשבם

באנר פרסומי שהופיע בשבוע האחרון באתר MySpace ובאתרים נוספים הדביק למעלה ממיליון גולשים בתוכנות ריגול - כך על פי נתוני iDefense, השייכת לחברת אבטחת המידע Verisign.

גולשים המשתמשים בדפדפן האינטרנט אקספלורר של מיקרוסופט וגלשו לעמודים הנגועים, הודבקו בתוכנת הריגול, שהורדה והותקנה באופן אוטומטי למחשבם. ההתקנה השקטה בוצעה רק בדפדפנים שלא עודכנו בטלאי האבטחה של מיקרוסופט, המונע שימוש זדוני בקבצים מסוג WMF (סוג מסוים של קובץ Windows המשמש לטקסט וגרפיקה). מיקרוסופט שיחררה את טלאי האבטחה הזה כבר בינואר השנה.

תוכנת הריגול שהותקנה נקראת PurityScan/ClickSpring, והיא מציפה את המשתמש בפופ-אפים ופרסומות במשך כל זמן הגלישה - ללא קשר לאתר בו הוא נמצא באותו רגע.

הבאנר, שהציג פרסומת עבור חברת DeckOutYourDeck.com, הצליח להדביק גולשים רבים כל כך משום שלא כולם נוהגים להוריד את עדכוני האבטחה של מיקרוסופט. בנוסף, MySpace הוא אתר פופולרי במיוחד ומיליוני גולשים מבקרים אותו ביום, כך שהוא היווה פלטפורמה נוחה להדבקת גולשים רבים.

על פי נתוני חברת Hitwise מה-11 ביולי, אתר הקשרים החברתיים MySpace הוא אתר האינטרנט הפופולרי ביותר בארה"ב. MySpace הקדים בכך את עמודי הבית של יאהו וגוגל, כמו גם את עמודי הכניסה לשירותי הדואר האלקטרוני יאהו מייל של יאהו, ו-MSN הוטמייל של מיקרוסופט.

על מנת להימנע מהידבקות בתוכנות ריגול, מומלץ להוריד את עדכוני האבטחה של מיקרוסופט. בנוסף, אפשר לגלוש באמצעות דפדפנים אחרים, כמו הפיירפוקס. אם כבר נדבקתם בתוכנת ריגול, ניתן להוריד תוכנות ניקוי, דוגמת SpyBot ו-Ad-Aware או Spyware Doctor. גם מיקרוסופט מציעה את Windows Defender כלי חינמי לבעלי תוכנת וינדוס מקורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully