וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליך חדש להסרת הערמונית בלייזר ללא ניתוח

21.7.2006 / 12:47

טיפול חדש להסרת הערמונית באמצעות "לייזר ירוק" מאפשר פתרון קל, מהיר, ובעל סיכון נמוך של הבעיה הנפוצה

בשבוע שעבר בוצע לראשונה בארץ, במרכז לכירורגיה בבית החולים אסותא, טיפול להסרת ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת באמצעות אידוי בלוטת הערמונית ב"לייזר ירוק", הנחשב לחידוש האחרון של הטכנולוגיה הרפואית בתחום הכירורגיה האורולוגית.

בניגוד לטכניקות הסרת הבלוטה שהיו מוכרות עד כה, טכניקת ה"לייזר הירוק" אינה מצריכה שימוש בשטיפת גליצרין, העלולה להיות רעילה לגוף עד כדי מוות, היא מאפשרת הימנעות מחיבור ממושך של החולה לקטטר, ואינה מצריכה אשפוז. בנוסף, בניגוד לשיטה הניתוחית הקיימת, את הטיפול החדש אפשר לבצע גם בחולים המטופלים בתרופות נוגדות קרישה.

הגדלה שפירה (לא סרטנית) של הערמונית היא אחת הבעיות הנפוצות ביותר אצל גברים מבוגרים. מחצית מהגברים בשנות ה-50 לחייהם וכ-90% מהגברים מעל גיל 80 סובלים ממנה, על פי הספרות הרפואית.

25% מקרב אלו הסובלים מהגדלת ערמונית מדווחים על סימפטומים שפוגעים בתפקוד היומיומי שלהם, כמו קימה תכופה בלילה לשירותים, זרם חלש ודק וצורך תכוף להטיל שתן.

בשלב הראשוני של המחלה ניתן לטפל בה תרופתית, אולם בשלבים המתקדמים הטיפול התרופתי מאבד את יעילותו ויש לבצע הליך ניתוח בו מוסר החלק החוסם של הערמונית, הלוחץ על מוצא כיס השתן. השיטה הניתוחית המקובלת לטיפול בבעיה לא השתנתה כלל ב-30 השנים האחרונות.

עם זאת, להליך ניתוחי יש שני חסרונות בולטים: לא ניתן לבצע אותה בחולים המטופלים בתרופות הגורמות לדילול הדם, אשר נטילתן נפוצה בקרב החולים בגילאים הרלבנטיים ושטיפת הגליצין הנדרשת לצורך הניתוח גורמת ב-10% מהמקרים להרעלה. לדברי לדברי ד"ר אנדריי נאדו, אורולוג בכיר באסותא ובתל השומר, שביצע את הניתוח בישראל, "השיטה החדשה נותנת מענה מושלם לשתי הבעיות המרכזיות של ניתוחי הערמונית המקובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully