וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג התחזק ב-0.4% ל-4.461 שקלים

שרון שפורר

21.7.2006 / 12:48

סוחר מט"ח: "נראה כי קיימת התחושה שהמשקיעים הזרים מצמצמים פוזיציות ומעדיפים שלא להיכנס לשורט על הדולר-שקל"

בחדרי המסחר במט"ח הסתמנה היום תמימות דעים לפיה הדולר התחזק היום בשל ההכרה בכך שהמלחמה לא עומדת להסתיים כל כך מהר כפי שסברו תחילה. וכך, אחרי שהמטבע האמריקאי נחלש בשבוע האחרון בכ-1.6%, הוא התחזק היום ב-0.34% ושערו היציג נקבע בגובה 4.461 שקלים. שערו היציג של היורו התחזק גם הוא אל מול השקל היום וב-0.62% ל-5.6541 שקלים. סל המטבעות כולו התחזק היום מול המטבע הישראלי ב-0.44% - כשהוא ממתן את ההיחלשות השבועית מול השקל ל-1.3%.

נראה כי התחושה שהלחימה בצפון אינה כה קרובה לסיומה כפי שסברו בתחילה. האירועים הקשים אתמול, בהם נהרגו ארבעה חיילים מצפון לאביבים, התנגשות המסוקים בצפון בה נהרג קצין ו-3 נפצעו ודברי הרמטכ"ל אמש לפיהם ייתכן שתידרש כניסה קרקעית ללבנון, הם שגורמים הבוקר למשקיעים לפנות אל עבר המטבע האמריקאי. זאת, אחרי שבוע בו הפגין המטבע הישראלי יציבות והצליח להתחזק, למרות המגמה העולמית, שם נחלש הדולר אל מול היורו והמטבעות העיקריים.

בחדר העסקות של הבנק הבינלאומי סיפרו על מסחר דליל למדי היום, כש"בכל זאת", היטיב להגדיר זאת אחד הדילרים, "מדובר בחודשי יולי אוגוסט דלילי הפעילות וביום שישי שגם הוא מאופיין בהיקפי מסחר נמוכים". את עיקר הפעילות מרכזים לפי שעה הבנקים המקומיים.

גם בחדר מסחר אחר דיברו על פעילות שקטה היום ואפילו ציינו כי הזרים כמעט שלא הורגשו במהלך היום. יחד עם זאת, הם סיפרו כי התחושה היא שהמשקיעים הזרים מצמצמים פוזיציות ומעדיפים שלא להיכנס לשורט על הדולר-שקל.

במסגרת הסקירה השבועית של בנק לאומי העריכו כלכלני הבנק כי בטווח הקצר צפוי המשך תנודתיות במסחר בשקל-דולר על רקע ההתפתחות בגזרה הבטחונית. "עם זאת, אנו מעריכים כי בטווח הבינוני-ארוך יחזור המטבע המקומי להיסחר ביציבות מול הדולר ואף צפוי לשוב ולהתחזק על רקע היחלשותו של הדולר בעולם והמשך תנועות ההון לישראל בעתיד", כותבים כלכלני הבנק בסקירה. בלאומי מעריכים כי האירועים האחרונים אינם מהווים איום על המשך הצמיחה הכלכלית באזורינו וכי המשקיעים הזרים ימשיכו לראות בישראל יעד השקעה מועדף לביצוע השקעות ריאליות ופיננסיות בהשוואה לשווקים מתעוררים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully