וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל הכפילה את רווחיה ל-721 מיליון דולר

20.7.2006 / 23:26

רשמה ברבעון השני הוצאות של 109 מיליון דולר בגין רישום אופציות. הגדילה הנתח בשוק מנועי החיפוש בארה"ב ל-45%

גוגל (סימול GOOG), מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי ביותר באינטרנט, דיווחה היום כי יותר מהכפילה את רווחיה הרבעוניים ועל זינוק של 77% בהכנסותיה, הודות לביקוש ער לפרסום באינטרנט ועל רקע הגדלת נתח החברה בשוק מנועי החיפוש המקוונים.

גוגל, שנוסדה על ידי סרגיי ברין ולארי פייג', רשמה ברבעון השני של השנה רווח של 721 מיליון דולר, או 2.33 דולרים למניה, לעומת רווח של 342.8 מיליון דולר, או 1.19 דולר למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. תחזית האנליסטים היתה לרווח של 2.21 דולר למניה. הוצאות גוגל בגין רישום אופציות ברבעון הסתכמו ב-109 מיליון דולר.

החברה, שהונפקה באוגוסט 2004 ואשר שווי השוק שלה מתקרב ל-121 מיליארד דולר - יותר משוויין של ענקיות טכנולוגיה דוגמת אינטל ו-IBM - דיווחה על זינוק של 77% בהכנסותיה ברבעון לעומת התקופה המקבילה, ל-2.46 מיליארד דולר, הודות לעלייה במספר הפרסומות המופיעות לצד תוצאות חיפוש. בניכוי תשלומים לאתרים אחרים, רשמה גוגל הכנסות של 1.67 מיליארד דולר - מעט מעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 1.65 מיליארד דולר. הכנסות גוגל מחוץ לגבולות ארה"ב היוו 42% מכלל הכנסותיה ברבעון.

"גוגל צמחה בקצב מרשים במהלך רבעון איטי עונתית", אמר מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, בעת פרסום הדו"חות. "אנו ממשיכים לספק מוצרים ושירותים חדשים בעלי ערך למשתמשים ברחבי העולם באמצעות שותפויות והשקעות בעסקינו. התוצאות החזקות שלנו נובעות מהתמקדותנו בשיפור איכות חוויית המשתמש, במיוחד בתחום החיפוש והפרסומות", הוסיף.

גוגל החזיקה בחודש יוני בנתח של 44.7% משוק מנועי החיפוש המקוונים בארה"ב, לעומת 36.9% בחודש המקביל בשנה הקודמת, לפי נתוני חברת המחקר קומסקור. מתחרתה יאהו חלשה בחודש שעבר על 28.5% משוק זה, לעומת 30.4% בחודש יוני 2005.

מניית גוגל, אשר עלתה ב-8% במהלך הרבעון השני של השנה, עולה ב-1.3% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של 3%.

במהלך הרבעון השני חתמה גוגל על מספר הסכמי הפצה, בהם הסכם עם חברת דל (סימול DELL), במסגרתו מתקינה יצרנית המחשבים האישיים הגדולה בעולם את מנוע החיפוש של גוגל כברירת מחדל במחשבים האישיים שלה. הסכם נוסף נחתם עם חברת אדובי (סימול ADBE) - יצרנית התוכנות הגרפיות הגדולה בעולם - במסגרתו שולב סרגל הכלים של גוגל במגוון מוצרים של אדובי.

גוגל גם המשיכה להשיק מוצרים שחורגים מתחום פעילותה העיקרי - מנועי החיפוש. ענקית האינטרנט הציגה ברבעון החולף שירות תשלומים מקוונים אשר מתחרה בשירות פיי-פאל המצליח של אי-ביי, כמו גם תוכנת גיליון אלקטרוני חינמית בסגנון אקסל של מיקרוסופט. עם זאת, מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר בשיחה עם אנליסטים בחודש שעבר, כי החברה אינה מתכננת לפתח דפדפן אינטרנט משלה, בניגוד לשמועות בוול סטריט.

הצמיחה האדירה של הפרסום המקוון חיזקה את התחרות בין המובילות העולמיות בתחום האינטרנט - קבוצה בה נכללות מיקרוסופט, גוגל, יאהו ואי-ביי, ואילצה אותן להגדיל את ההשקעות הכספיות בתחום ולחפש שיתופי פעולה אסטרטגיים.

יאהו ואי-ביי הודיעו בחודש מאי על כוונתן להשיק מיזם משותף הכולל חיפוש ופרסום מקוונים, תשלומים באינטרנט וסרגל כלים משותף בניסיון להתחרות בגוגל. בנק ההשקעות מריל לינץ' העריך בחודש שעבר, כי הולכים וגוברים הסיכויים שמיקרוסופט (סימול MSFT), חברת התוכנה הגדולה בעולם, תרכוש את יאהו לאחר שכשלו מאמצי ענקית התוכנה לערער על מעמדה המוביל של גוגל בשוק החיפוש המקוון. גוגל החזיקה בנתח של 44.7% משוק החיפוש המקוון בארה"ב ברבעון השני, לפי נתוני חברת המחקר קומסקור נטוורקס.

יאהו (סימול YHOO), מפעילת אתר האינטרנט הפופולרי ביותר בעולם, דיווחה שלשום על נפילה של 80% ברווחיה ברבעון השני בעקבות הכנסה חד פעמית גדולה שרשמה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת ורישום אופציות כהוצאות. מניית יאהו צנחה ב-22% בעקבות הדו"חות, ושווי השוק שלה נחתך בכ-10 מיליארד דולר.

אי-ביי (סימול EBAY), מפעילת אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, דיווחה אתמול כצפוי על נפילה של 14% ברווחיה ברבעון השני, והודיעה על תוכנית ראשונה מעולם לקנייה חוזרת של מניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully