וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות טובות במחקר בהרס סרטן ללא הרס רקמות

20.7.2006 / 16:01

חוקרים ישראלים הצליחו לפתח תרופה הכוללת בתוכה מולקולה שמייצרת אור בתוך התאים הסרטניים בלבד וחומר שהורס רק את התאים המוארים

חוקרים ישראלים פרסמו אתמול תוצאות ראשוניות מבטיחות של מחקר שערכו בטיפול משולב ב[[סרטן]], המאפשר הרס ממוקד של תאים סרטניים ללא פגיעה ברקמות בריאות. החוקרים, ממכללת יהודה ושומרון בשיתוף עם אוניברסיטת בר אילן, שילבו טיפול פוטודינמי מוכר ומקובל עם מולקולה המהווה מקור אור המפעיל את התהליך.

הטיפול הפוטודינמי הוא שיטה ידועה לטיפול בסרטן, המשתמשת בחומרים כימיים מסוימים המופעלים ע"י אור. בטיפול, פוטודינמי רגיל, מוקרן אור [[לייזר]] ממקור חיצוני לגוף על מנת להפעיל את התרופות שהורסות את התאים הסרטניים. המחקר החדש משלב עם הטיפול עם חומר בשם לומינול המפיק אור בתוך התאים עצמם, ללא הקרנה חיצונית. השיטה הזו מאפשרת למקד את פעולת התרופות, כך שיהרסו את התאים הסרטניים ללא פגיעה בתאים בריאים.

לדברי החוקר הראשי, ד"ר מיכאל פירר, "שתי הבעיות הגדולות עם הטיפול הפוטודינמי, הן הקושי להבטיח שהתרופה תפגע אך ורק בתאים הסרטניים, והקושי להחדיר את האור לתוך הגוף ולהעבירו לתרופה כדי להפעיל אותה, ברגע שהיא מגיעה למקום הנכון". כדי להתגבר על הבעיות האלה, הצליחו החוקרים לפתח תרופה הכוללת בתוכה מולקולה שמייצרת אור בתוך התאים הסרטניים וחומר שהורס את אותם התאים.

"התרופה מגיעה באופן ממוקד לתאים הסרטניים בלבד ולכן התאים הבריאים אינם נפגעים", אמר ד"ר פירר. "ייתכן שבשיטה זו נוכל להשתמש בטיפול פוטודינמי בגידולים שנמצאים בעומק הגוף, אליהם לא ניתן להגיע בשיטה הרגילה".

ד"ר פירר מדגיש, אולם, כי ייקח זמן עד שניתן יהיה לעשות שימוש בתרופה. "הוכחנו כבר שהשיטה פועלת על רקמות במעבדה. אמנם יש לנו עוד דרך ארוכה לפני שניווכח לדעת שהשיטה פועלת על חולים, אבל אם וכאשר השיטה אכן תצליח, זוהי עשויה להיות אפשרות יעילה ובטוחה יותר לטיפול בסוגים רבים של סרטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully