וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אמדוקס זינקה ב-10% בשל הדו"חות

אסף רותם

20.7.2006 / 23:09

טבע נפלה כ-4% למרות אישור חדש. שמועות על רכישת אם סיסטמס בידי מתחרתה סנדיסק הוכחשו על ידי המנכ"ל - המניה איבדה 1.9%


תוצאות כספיות פושרות ותחזיות מאכזבות מצד אינטל וקוואלקום משרות מגמה שלילית בוול סטריט, ומאפילות על תוצאות טובות של אפל ומוטורולה. מדד נאסד"ק איבד 2% ל-2,038 נקודות, בעוד מדד דאו ג'ונס השיל כ-0.8% ל-10,929 נקודות, יום לאחר שרשמו המדדים עליות חדות, בתגובה לדברי יו"ר הבנק הפדרלי המרכזי, בן ברננקי, בנוגע לריבית בארה"ב.

מוטורולה - יצרנית הטלפונים הסלולריים השנייה בגודלה בעולם, אפל - ענקית המחשבים ונגני המוסיקה הדיגיטליים, ואי-ביי - המפעילה את אתר המכירות הפומביות המקוון הגדול בעולם, רשמו אמש עליות שערים חדות במסחר שלאחר הסגירה, אחרי שחשפו דו"חות טובים לרבעון השני. אפל זינקה בכ-12%, מוטורולה עלתה כ-8% אך אי-ביי דווקא איבדה כ-5%. אינטל פירסמה תוצאות מאכזבות וצירפה אליהן תחזית עגמומית. תחזית מאכזבת פירסמה גם קוואלקום, למרות תוצאות טובות ברבעון השני.

היום נאם ברננקי בפני בית הנבחרים ולמרות שלא סטה בהרבה מנאומו אמש, המשיך לאותת על סיום העלאת הריבית, באומרו "התמתנות הצמיחה בארה"ב כבר החלה". אולם במקביל, מפרסום הפרוטוקולים של ישיבת הפד האחרונה עלה כי קיימת אי ודאות רבה לגבי החלטות הריבית הבאות בארה"ב. למרות ששוק המניות הגיב בצורה שלילית היום, החוזים על הריבית הפדרלית מראים כעת סיכוי של 49% כי הבנק הפדרלי יעלה את הריבית בחודש הבא ל-5.5%, לעומת סיכוי של 65% שהעניקו לכך אתמול.

בשוק האג"ח המשיכו התשואות על איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים את מגמת הירידה שלהם בימים האחרונים, והן עומדות כעת על 5.03%. בזירת האנרגיה, מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר בעליות - לראשונה זה ארבעה ימים. החוזים למסירה באוגוסט נסגרו במחיר של 73.08 דולר לחבית, עלייה של 42 סנט.

מניית ענקית פתרונות הבילינג (חיוב) וה-CRM (ניהול קשרי לקוחות), אמדוקס, זינקה ב-10.3% ל-36.9 דולר, אחרי שחשפה תוצאות כספיות חזקות לרבעון שהסתיים בסוף יוני, ופירסמה תחזיות מוקדמות להמשך הצמיחה החדה. אמדוקס דיווחה כי הכנסותיה ברבעון הכספים השלישי הסתכמו ב-626.4 מיליון דולר, גידול של 23.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי גדל ב-11% ל-85.6 מיליון דולר (39 סנט למניה בדילול מלא). אולם, בניטרול הפחתות חד-פעמיות והוצאות על אופציות בהיקף של 20.6 מיליון דולר, נרשמה צמיחה של 34.8% ברווחי הפרופורמה ל-106.2 מיליון דולר (49 סנט למניה).

במקביל, צפתה אמדוקס צמיחה של 14.6% בהכנסות ל-657 מיליון דולר ארה"ב ברבעון שיסתיים בסוף ספטמבר 2006 וצמיחה נוספת של 21%-17% בהכנסות בשנת הכספים שתסתיים בספטמבר 2007, להיקף של 2.88-2.98 מיליארד דולר. בתגובה לתוצאות העלה ליהמן ברדרס את מחיר היעד למניית אמדוקס, מ-42 ל-44 דולר, וחזר על המלצת "תשואת יתר".

טבע איבדה כ-3.6% ל-30.2 דולר, למרות שקיבלה אישור לשיווק תרופה בעלת היקף מכירות של מיליארד דולר בשנה. טבע תשווק את ה-Meloxican, גירסה גנרית ל-Mobic שפותחה ע"י ברינגר אינגלהיים, ומיועדת לטיפול בסימפטומים של מחלת מפרקים ניוונית ובדלקת פרקים שגרונית.

אם סיסטמס נסחרה על רקע שמועות בשוק, לפיהן היא עשויה להירכש בידי מתחרתה הגדולה, סנדיסק, לפי שווי של כ-1.5 מיליארד דולר, המשקף מחיר של 35.5 דולר למניה. בחברה הכחישו היום את השמועות על העסקה המתרקמת.

המניה איבדה מתחילת יוני ועד אמצע יולי כ-25% מערכה, על רקע החשש מפני אי-סדרים ברישום האופציות ומההשלכות על עסקי החברה ועל המשך הרישום בנאסד"ק. אולם בעיה זו מצאה השבוע את פתרונה עם נזק לא גדול, שהתבטא בתוספת הוצאות חשבונאיות של 19 מיליון דולר לדו"חות השנים הקודמות. אחרי ירידת המשקולת מרגלי המניה, היא כבר הוסיפה 11% בשלושה ימים. היום היא התממשה ב-1.9% ל-27.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully