וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי אזרחים זרים מפונים מלבנון לקפריסין

רויטרס

20.7.2006 / 10:00

40 נחתים אמריקאים הגיעו לביירות כדי לחלץ אלפי אמריקאים. גם צרפת והאו"ם חכרו ספינות כדי לחלץ אלפי אזרחים אירופים

מאות אמריקאים ואזרחים זרים אחרים נמלטו מההתקפות הישראליות בלבנון מצאו מקלט בקפריסין. כ-40 חיילים אמריקאים נחתו עם שחר בחוף ליד ביירות כדי לחלץ 1,200 אמריקאים לאורך היום. בכל סבב יחולצו 400 אנשים שיועברו לקפריסין בטיסה.

שלוש ספינות שחכרה ממשלת ארה"ב הגיעו לנמל לרנקה אמש בשעות הלילה המאוחרות. על ספינה אחת היו 1,044 אנשים, רובם אמריקאים, ספינה נוספת ששלח האו"ם, וספינה צרפתית עליה 320 בני אדם. ספינה צרפתית נוספת עם 900 איש הגיעה היום מוקדם בבוקר לאי.

שגריר ארה"ב בקפריסין רונלד שליצ'ר אמר, כי מבצע חילוץ האמריקאים מלבנון נמצא רק בתחילתו וכי אלפים נוספים ממתינים לפינוי. "בימים הקרובים נראה זרימה גדולה של אמריקאים לקפריסין", אמר וציין כי הוא מצפה ל-5,000 עד 7,000 מפונים נוספים.

פרופ' נביל אל-חאג', בן 47 מבית הספר לניהול מדעי באוניברסיטת הארווארד אמר כי הוא "מרגיש עצוב. ממש עצוב. יש לי שתי מדינות, אחת בה נולדתי והשנייה אימצה אותי ואני אוהב את שתיהן. כואב לי לראות את לבנון נהרסת".

המפונים החלו את מסע 75 הקילומטרים מביירות לקפריסין לקול צלילי ההפגזות. אלי פאווז בן ה-16, תלמיד תיכון מפלורידה שבא לחופשה עם משפחתו אמר, "אני חושב שזה נורא. הם היו צריכים לשאת ולתת ולא להרוס את העיר". זאר יאסין, בן 38 מפלורידה הוסיף, כי "המצב בלבנון לא היה אמור להסלים כמו שקרה. אני חושב שהישראלים היו מגנים את פעולות ממשלתם אם היו רואים מה מתרחש בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully