וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי הצפון: קשה לראות כיצד שורפים את דגל ישראל כל כך קרוב לבית

25.5.2000 / 9:11

התושבים יצאו מהמקלטים - אך הרחובות עדיין ריקים; שרי הממשלה מגיעים לצפון ומבטיחים: נסייע לכם ככל שנוכל

תושבי הצפון מנסים לעכל את המציאות החדשה: אנשי החיזבאללה נמצאים מעבר לגדר, אין רצועת ביטחון, אין צד"ל.

בקרב אנשי הצפון נשמעו אתמול ביטויי פחד ותדהמה לנוכח המראות החדשים. מעבר לגדר הגבול נראו מאות אנשי חיזבאללה מניפים את דגלי הארגון, יורים באוויר ושרים בגנות ישראל. "קשה לראות כיצד שורפים את דגל ישראל, כל כך קרוב לבית", אמרו תושבים.

בישובי הצפון יצאו התושבים מהמקלטים, אך נראה שהם טרם חזרו לשגרה. בקרית שמונה, כמו בישובים רבים אחרים, הרחובות היו כמעט ריקים מאדם, לאחר שרבים נטשו אותה בשל המתיחות. אלו שכן נישארו בעיר העדיפו להישאר בקירבת מקלטים. כל בתי הספר והגנים בקרית שמונה מושבתים היום.

הילדים יסעו באוטובוסים משוריינים

ראש הממשלה הבטיח אתמול לספק לישובים אוטובוסים משוריינים שיסיעו את הילדים לבתי הספר והגנים. כמו כן הודיעה מערכת הביטחון על הגדלת מרכיבי המיגון של מספר ישובים ליד הגבול. בצה"ל ממליצים למגן את כל החלונות בבתים בישובים השוכנים ליד גדר הגבול, ולהתקין שם לחצני מצוקה בכל בית. נראה כי כבר בשבוע הבא יחל האוצר בהעברת כספים לישובי הצפון, במסגרת תוכנית סיוע עליה החליט ראש הממשלה.

אתמול המשיכו חברי ממשלה להגיע לצפון, בנסיון להביע הזדהות ולהרגיע את התושבים: ראש הממשלה הגיע לזרעית. שר החוץ דוד לוי, שר המסחר והתעשיה רענן כהן, והשרה לאיכות הסביבה דליה איציק הגיעו לקרית שמונה. השר שריד ביקר בישוב מרגליות, ושכר שם דירה למשך השבוע. הבוקר צפוי להגיע לצפון שר האוצר, בייגה שוחט, כדי להסביר לתושבים כיצד תסייע הממשלה לעידוד ישובי הצפון. כמו כן, תקיים הכנסת אחר הצהריים ישיבת הזדהות עם תושבי הצפון בקרית שמונה.

פגישת חירום נערכה שלשום בלילה בישוב מעלות, בהשתתפות תעשיינים מהצפון וראשי מועצות מקומיות. נשיא התאחדות התעשיינים, עודד טירה, העריך את הנזקים הישירים של המפעלים לאורך קו העימות בחמישה מיליון שקל.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully