וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בקריאה טרומית: קופאיות יוכלו לשבת

יעל קישיק

19.7.2006 / 16:55

הכנסת אישרה הצעת החוק של ח"כ יחימוביץ ואורלב. ח"כ אורלב: המעסיקים רומסים את כבוד הקופאיות, ויש להפוך אותם לעבריינים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק של חברי הכנסת שלי יחימוביץ (עבודה) וזבולון אורלב (איחוד-לאומי מפדל), המחייבת מעסיקים לאפשר לקופאיות לעבוד בישיבה. ח"כ אורלב אמר בתום הדיון לוואלה! חדשות, כי יש מעסיקים שרומסים את כבודם של הקופאיות והמוכרים, ומכריחים אותם לעמוד שעות ארוכות". לדבריו, צריך להפוך מעסיקים כאלה לעבריינים ולהעמידם על מקומם.

הצעת החוק מרחיבה פקודה קיימת במסגרת חוק הבטיחות בעבודה, שאף היא מחייבת מעסיקים לאפשר לקופאיות לשבת. אלא שהחוק כיום לא מחיל את החובה על מקומות שבהם עוסקים במסחר או בשירות לציבור. הצעת החוק שהוגשה מרחיבה את תחולת החוק לרשתות שיווק, ולכל מקום אחר שבו עובדים נדרשים לעבוד בעמידה בלא שיש בכך צורך אמיתי.

ההצעה לא חלה רק על קופאיות, אלא על כל עובד במקום שבו "ניתן באופן סביר לבצע חלק מהעבודה בישיבה". היא מחייבת להתקין בשביל העובד "מושב בעל משענת גב מותאם בצורתו, במבנהו ובממדיו לעובד ולעבודה המבוצעת". הצעת החוק גם מחייבת לספק מקומות מנוחה בישיבה לעובדים שנדרשים לבצע את עבודתם בעמידה, ולספק לעובדים מי שתיה ותנאים סניטריים טובים.

הצעת החוק כבר הוגשה בכנסת הקודמת על ידי ח"כ עמיר פרץ ואושרה בקריאה ראשונה. אלא שמכיוון שפרץ התמנה לשר, לא חל עליה דין רציפות והיא הוגשה בכנסת הזו מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully