וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרם הגנה מפני שמש לא יעיל כשהוא נספג בעור

19.7.2006 / 10:02

חוקרים גילו כי כשהקרם נספג בעור הוא כמעט ולא מגן מפני קרינת UVA מסרטנת, למרות שהוא ממשיך למנוע האדמה של העור

מחקר חדש מעלה כי ספיגת הגנה מפני השמש אל תוך העור מורידה מאוד מהיעילות שלו. קרן המחקר הבריטית לשיקום התפקוד והמראה, שכוללת מומחים לכוויות שמש, בדקו את היעילות של הקרמים המגינים בהדיפת קרינת השמש, העלולה לגרום לסרטן. ב-BBC דווח כי הם גילו שקרם ששופשף עד שנספג בעור יעיל הרבה פחות משכבת קרם לבנה שנשארה עליו.

"רוב בני האדם מעדיפים להביא את הקרם להספג בעור", אמרה החוקרת הראשית, ד"ר רייצ'ל הייווד. "הם מוצאים את זה יותר נוח. אבל החוקרים שלנו גילו כי כשהקרם נספג, ההגנה מינימלית".

צוות המחקר השתמש בעור שנותר לאחר ניתוחים פלסטיים, ויצר תנאים הדומים לכוויות שמש במעבדה. הם מדדו את רמות הפגיעה ברקמות לאחר חשיפה ל[[קרינת השמש]], ומצאו כי בעור שספג את כל הקרם לא היתה כמעט הגנה, מכיוון שהקרם הצטבר בקווים מסוימים ובבלוטות הזעה.

החוקרים ציינו כי ספיגת הקרם בעור עלולה אף לגרום לסיכון גבוה יותר לפגיעה העלולה לגרום לסרטן. בעוד הקרם כמעט ולא חוסם את קרינת ה- UVA המסרטנת, הוא כן חוסם את קרינת ה-UVB, שאינה גורמת לסרטן, אך גורמת לעור להאדים. ההגנה מפני האדמת העור עלולה לעודד אנשים לשהות זמן רב יותר בשמש, ללא הגנה מפני הקרינה המסרטנת.

שרה היום, מקרן מחקר הסרטן הבריטית, אמרה תגובה כי "המסר שאנשים צריכים לקחת מהמחקר הזה הוא שאתה לא יכול להסתמך על קרמים להגנה ותו לא כדי להגן על עצמם מפני סרטן העור. קרמים להגנה צריכים להיות שורת ההגנה האחרונה, לא הראשונה, נגד קרני השמש המזיקות".

היום הדגישה כי חוקרי הסרטן ממליצים לשהות בצל ככל האפשר בין השעות 11:00 ל-15:00, בזמן שקרינת השמש בשיאה, ולהתכסות בחולצה, כובע ומשקפי שמש כשהם יוצאים לשמש. "רק לאחר שאמצעי ההגנה האלה ננקטו – כדאי להוסיף קרם הגנה מפקטור 15 ומעלה", אמרה היום, "למרוח אותו בנדיבות – ולא להספיג בעור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully