וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה מאיימת: נפעל להחזרת הגולן - בשיטות החיזבאללה

25.5.2000 / 7:44

הכוונה להפעלת "גורמי התנגדות מזויינת" בגולן; מקורות סוריים: באיזור יש תשתית ל"התנגדות עממית"

מאת שי שריג

מקורות סוריים בכירים אומרים כי אם ייכשלו כל המאמצים לחידוש השיחות המו"מ עם ישראל, תפעיל דמשק גורמי התנגדות מזוינת באזור רמת הגולן, שיבצעו פעולות בלתי-פוסקות נגד ישראלית עד לשחרור האדמות הסוריות, בדומה לפעולות החיזבאללה בדרום לבנון.

בהצהרות לסוכנות הידיעות הערבית אומרים הבכירים הסוריים, כי דמשק דורשת מישראל להסכים לנסיגה ישראלית לקווי הארבעה ביוני 67' ולשליטה סורית על הגדה הצפון-מזרחית של הכינרת.
ההנהגה הסורית בוחנת בימים אלה אפשרויות לחידוש השיחות המו"מ והשלכות הנסיגה על האזור.

סוריה: העם הלבנוני רשאי להמשיך להתנגד

המקורות הסוריים הבהירו כי בגולן כבר קיים גרעין להתנגדות עממית, אשר יכולה לבצע פעולות נגד ישראל. בשעת הצורך, תדאג סוריה להגביר את פעילותם ותסייע להם לנהל מלחמת התשה יעילה ובלתי-פוסקת נגד ישראל, כפי שסייע לחיזבאללה בדרום לבנון.

עוד הבהירו הסורים כי "כל עוד נשארה חלקת אדמה כבושה, העם הלבנוני רשאי להתנגד ולהמשיך במאבק המזוין, עד לשחרור כל האדמות הלבנוניות".

אתמול פירשן שדרן רדיו דמשק את המצב כשאמר: " ניתוח מדוקדק של האירועים מוביל למסקנה כי ישראל תיסוג מכל האדמות הערביות הכבושות, שכן אין כל עתיד לכיבוש. ישראל תמשיך לנסות להתחמק מנסיגה מהגולן, אך יום החזרתו בוא יבוא, גם אם הדבר יתבצע בדרך אחרת, יהיה המחיר אשר יהיה".

הפרשן רמז כי אותה מדיניות סורית, ששימשה מנוף לפעילות ההתנגדות ולעמידה האיתנה של העם הלבנוני, היא שתביא בסופו של דבר לשחרור הגולן.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully