וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החיזבאללה: למרות הנסיגה - נמשיך להילחם בישראל

25.5.2000 / 7:29

מקורות מודיעינים: סוריה תעודד התקפות על ישראל; השר בן אליעזר: כדור אחד לעברנו - ובלבנון יהיה גיהנום

צה"ל פינה ופיצץ הלילה את מוצב אסטרה שבצפון רכס הר דוב, ובכך השלים את נסיגת ישראל מכל שטחי לבנון עד המטר האחרון. המוצב היה מחוץ לגבול הבינלאומי והיווה נקודת תצפית אסטרטגית.
ברק החליט לסגת גם מהר דוב למרות שעל פי קביעת האו"ם אזור הר דוב נחשב כשטח סורי ולא לבנוני לכן ישראל לא חייבת לסגת ממנו במסגרת החלטת האו"ם 425. החיזבאללה וממשלת לבנון טענו כי הנסיגה אינה מלאה עד שיוחזר גם השטח באזור הכפר שהבעה.

כוחות צה"ל נערכים כעת במוצבים חלופיים בתוך שטח ישראל. גם בלבנון מבינים היום כי ישראל נסוגה מכל השטחים בהם החזיקה והיו מעבר לקו הגבול הבינלאומי.

ראש הממשלה אהוד ברק הודיע כי ישראל רואה בלבנון וסוריה את האחראיות לנעשה בשטח שפונה בדרום לבנון. "אני רוצה לראות מי יעז כעת לירות על חיילינו או על היישובים. אנו נדע מה לעשות, צה"ל פנוי להשיב מלחמה שערה".

גם הרמטכ"ל רב אלוף שאול מופז הזהיר כי פיגועים יגרמו לישראל להגיב בעוצמה. "לא נהסס לפגוע במטרות סוריות".

השר בנימין בן אליעזר אמר היום בראיון לגלי צה"ל: "כדור אחד, ירי אחד לעבר ישראל - ובלבנון יהיה גיהנום".

גורמים במערכת הביטחון מסרו כי "קיים מידע מודיעיני כי הסורים יעודדו את המשך הלחימה בצפון". גם אנשי החיזבאללה ומזכ"ל האירגון חסן נסראללה הודיעו כי המלחמה בישראל תימשך.

ברק: "זה יום עצוב ויום שמח"

"זהו יום שמח ויום עצוב, יותר מאלף מבנינו לא חזרו היום הביתה", אמר אתמול ברק שנראה נרגש וכיחכח בגרונו לפני שחזר לנאום.

בהמשך דבריו ציין כי ישראל מחוייבת לסייע לאותם אנשי צד"ל שהגיעו לארץ. בסוף דבריו הביע ראש הממשלה תקווה כי מעתה תהיה רגיעה בצפון ויתייצב המצב, כך שייתאפשרו חיים שלווים לתושבי קו העימות. ברק לא ויתר גם על הקופון הפוליטי כשהכריז "הבטחנו להוציא את צה"ל מלבנון וקיימנו".

השר חיים רמון יהיה האחראי לקליטת חיילי צד"ל בישראל, כך החליטה אתמול הממשלה. השרים ציינו כי חשו כאב ודאגה לנוכח התמונות של חיילי צד"ל הבורחים. בתגובה ענה להם ברק כי למרות הכל יש "לנשוך שפתיים ולהמשיך קדימה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully