וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתח בקונגו עולה לקראת הבחירות

רויטרס

19.7.2006 / 6:12

אלו הבחירות הרב מפלגתיות הראשונות מזה ארבעה עשורים. 7 בני אדם נהרגו בירי לעבר משתתפים בעצרת תמיכה באחד המתמודדים

בסוף החודש יתקיימו ב[[קונגו]] הבחירות הרב מפלגתיות הראשונות מזה ארבעה עשורים, ומפלס המתח הולך ועולה. ביום שני הרגו חמושים שבעה בני אדם במהלך עצרת במזרח קונגו. החמושים הלא מזוהים פתחו באש בפרובינציה צפון קיוו, שם מתנכלות לאוכלוסייה קבוצות מורדים.

האלימות עדיין מטרידה חלקים נרחבים במדינה למרות נוכחותו של כוח שמירת שלום של האו"ם. המתמודד שהותקף בעצרת נמלט ל[[אוגנדה]] מחשש לחייו, ומתמודדים מקומיים אחרים אמרו שהם מבקשים את הגנת האו"ם. המתח גובר גם בבירה קינשסה, שם ירתה אתמול המשטרה גז מדמיע על מאות מפגינים שמחו על מה שהם כינו "אי סדרים בהליך הבחירות".

הירי ביום שני ארע במהלך עצרת תמיכה במתמודד העצמאי ז'או לוק מוטוקנבל, שנערכה במוגוגו. זה היה פרץ האלימות החריף ביותר במהלך קמפיין הבחירות. הנשיא ג'וזף קבילה, שתפס את השלטון אחרי שאביו נרצח בשנת 2001, מתמודד מול 32 מתמודדים אחרים.

מוטוקנבל ערך פגישה בשוק, כאשר אנשים פתחו באש לעברם. שבעה בני אדם נהרגו וכמה אחרים נפצעו. "כל דבר יכול להתרחש כאן", אמר אחד המתמודדים האחרים.

הבחירות עתידות לפתוח עידן חדש של יציבות בקונגו, אחרי המלחמה שהתחוללה בשנים 1998-2003, ושאבה לתוכה שש מדינות שכנות והביאה למותם של 4 מיליון בני אדם מאלימות, רעב ומחלות.

דוברת של האו"ם בצפון קיוו, ז'קלין צ'אנרד, אמרה שצוות של האו"ם נשלח לחקור את התקיפה במוגוגו. "מתמודדים רבים באזורים אלה לא יכולים לנהל את קמפיין הבחירות שלהם בצורה חופשית. המצב אינו יציב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully