וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות רפואי מואשם ברצח אחרי ההוריקן קתרינה

רויטרס

19.7.2006 / 3:23

רופאה ו-2 אחיות מניו אורלינס מואשמות שגרמו למותם של 4 חולים, אחרי שהתנאים בבית החולים הדרדרו בעקבות הסופה

רופאה ושתי אחיות מבית חולים ב[[ניו אורלינס]] מואשמות ברצח. על פי החשד, הן גרמו למותם של ארבעה חולים בימים שאחרי ה[[הוריקן קתרינה]].

השלוש, ד"ר אנה פו והאחיות לורי בודו ושרי לנדרי מבית החולים ממוריאל, יואשמו כל אחת בארבעה סעיפים של רצח בדרגה שנייה. הן מואשמות שהזריקו לכל אחד מהחולים כמויות קטלניות של מורפין ותרופה נגד חרדה. התובע הכללי של לואיזיאנה צ'רלס פוטי אמר שגם בתנאים הקשים ששררו בעיר המוצפת אין תירוץ למעשים כאלו. "זו לא המתת חסד", אמר פוטי, "זהו רצח לכל דבר".

פרקליטה של פו, ריצ'רד סימונס, אמר שמרשתו התנדבה להשאר בבית החולים במהלך הסופה, ולאחר שמפלס המים עלה והגנרטורים הפסיקו לעבוד. "מדינת לואיזיאנה נטשה את בתי החולים, הרופאים, האחיות והמטופלים. הם קורבנות הסופה, לא קורבנות רצח", אמר סימונס.

יותר מ-200 מטופלים חולים וקשישים בבתי חולים ובתי אבות באזור מתו בימים ובשבועות שלאחר ההוריקן קתרינה, ב-29 באוגוסט. עדים אמרו שהתנאים בבית החולים ממוריאל הדרדרו במהרה. בתוך הבניין שרר חום של 38 מעלות ומערכת הסניטציה התמוטטה.

ארבעת הקורבנות, בני 62, 67, 90 ו-91 התגוררו בבית החולים, במסגרת מתקן לטיפול בקשישים. למרות התנאים הקשים בבית החולים, שפונה מיושביו, הארבעה לא היו נתונים בסכנה מיידית, אמר פוטי.

פוטי הוציא באוקטובר 73 זימונים לבית משפט לעובדי בית חולים אחרי שעשרות חולים מתו. הוא אמר שמשרדו חוקר שורה של חשדות, מהזנחה ועד המתת חסד בשישה בתי חולים ו-13 בתי אבות במדינה.

חברת "טננט שירותי בריאות", שהמתקן בבית החולים נמצא בבעלותה, מסרה שהמתת חסד היא מעשה "דוחה", ואם הדבר נעשה על ידי שלוש העובדות שנעצרו, הוא נעשה ללא ידיעת מנהלי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully