וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכשרת הורים יכולה לסייע לילדים עם הפרעות חרדה

18.7.2006 / 20:19

גישות הטיפול הנוכחיות אינן מותאמות לילדים קטנים. לכן, פסיכולוגים מנסים טיפול חדש - קורס מיוחד להורים

סדנאות מיוחדות המכשירות הורים שלהם ילדים בעלי הפרעות חרדה, עשויות להוות פריצת דרך בטיפול בבעיות פסיכולוגיות חמורות, כך טוענים פסיכולוגים מאוניברסיטת מנצ'סטר בבריטניה. פסיכולוגים רבים מתקשים לטפל בילדים מתחת לגיל עשר, שלהם הפרעות חרדה. בסוכנויות הידיעות מדוח כי כיום, הגישות הרווחות פונות בעיקר לבני-נוער ומבוגרים, וקשות ליישום על ילדים.

על פי החוקרת ד"ר סמנתה קאטרייט-האטון, "הטיפולים הנוכחים נשענים על קיומם של כישורים וורבליים מפותחים אצל החולה. אלו דרושים כדי להבין ולשקף את הסיבות לסימפטומים. גישה זו מאוד קשה עם ילדים קטנים, ויש מעט הוכחות שהטיפול מסייע להם".

צוות המחקר חוקר לכן גישה חדשה, המאפשרת להורים להיות מעורבים הרבה יותר. "הורים המגדלים ילד חרד צריכים לרכוש מערכת כישורים מיוחדת, אך אף אחד לא מלמד אותם כיצד לעשות זאת", מסבירה ד"ר קאטרייט-האטון, "לכן אנחנו מנסים להעביר קורס שמסיע להם לפתח מיומנויות שיעזרו להם להעניק לילדם סיכוי להיהפך להיות אדם בוגר בטוח בעצמו". הקורס כולל טכניקות להעלאת ההערכה העצמית של ילדים והתמודות עם פחדים ודאגות, כמו גם אסטרטגיות להתמודדות עם התנהגויות בעייתיות כמו התקפי זעם.

החוקרים עובדים עם הורים, אשר להם ילדים מתחת לגיל 10 שסובלים מסימפוטמים של חרדה – כמו פחדים קיצוניים, פוביות, דאגות חוזרות ונשנות או חרדת נטישה. סיוע להורים לפתח אסטרטגיות להתמודד עם הבעיות של ילדיהם ולעזור להם להתגבר עליהן הוכח כבר כאפקטיבי בטיפול בבעיות התנהגויות. "הורים שכבר עברו את הקורס אמרו שהם מצאו אותו מועיל ומהנה", אמרה ד"ר קאטרייט-האטון. "הקורס בנוי כך שהוא יהיה מהנה, והמטפלים נגישים ונחמדים. אנשים לומדים בצורה הטובה ביותר כשהם רגועים, אז אנחנו דואגים שהם יצחקו הרבה במהלך הדרך".

"חרדות המופיעות בגיל צעיר יכולות להמשיך להופיע עד הבגרות, ובעצם ללוות את האדם לאורך חייו, אז אנחנו מתחילים להבין כמה זה חשוב לזהות אותן מוקדם ולטפל בהן. טיפול מוצלח יכול להפחית תופעות של חרדות ודיכאון בגיל מבוגר יותר, וההתנהגות הנלווית להן. זה יכול לסייע רבות לבריאותם ולאושרם של אנשים רבים, וגם לרווחה, לכוח האדם ולכלכלה בכלל", אמרה החוקרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully