וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתר הקליטה לאנשי צד"ל בכנרת נסגר בגלל העומס

25.5.2000 / 7:12

6,000 פליטים הגיעו לישראל - הרבה מעבר לצפוי; ממשיכים המאמצים למצוא מדינות שיסכימו לקלוט חלק מהם

מאת שי שריג

6,000 אזרחים לבנונים - חיילי צד"ל ובני משפחותיהם - הגיעו בימים האחרונים לישראל וייקלטו בארץ. משרד הפנים החליט לסגור את אתר הקליטה שהקים בחוף אמנון בכנרת, לאור חוסר היכולת להתמודד עם עומס הפליטים. במקום זאת, יובאו הפליטים היישר לאתרי קליטה שונים בארץ.

ההערכה במשרד הפנים היתה כי לאתר בכינרת יגיעו כ-500 פליטים ביום, אך הנסיגה המזורזת הפתיעה אותם, כמו גם כמות הפליטים.
בינתיים ממשיכים המאמצים למצוא מדינות שיסכימו לקלוט חלק מהפליטים. צרפת ובריטניה סירבו לכך, אך שלוש מדינות - ביניהן ארה"ב - הסכימו לקלוט כמות פליטים מוגבלת. ישראל הבטיחה כי כל מי שלא ימצא מקלט - ייקלט בארץ.

לבנון מתחילה להעמיד לדין חיילי צד"ל

1,500 אנשי צד"ל הסגירו עצמם לשלטונות לבנון. מקורות משפטיים בלבנון מסרו כי כ-400 מביניהם יועמדו לדין. מחר יחלו להיחקר 40 איש על ידי מערכת המשפט הלבנונית.

לבנון והחיזבאללה גיבשו בחודשים האחרונים תיקים מפורטים על מרבית אנשי צד"ל, כדי להשתמש בראיות נגדם בעת העמדתם לדין. לדברי המקורות, לבנון מעונינת לערוך משפטי צדק, על פי החוק הלבנוני, ולסיימם במהרה. מחר ייפגש שר המשפטים הלבנוני עם בכירים במערכת המשפט במדינה וידון בדרכים לזירוז הליכי העמדתם לדין של אנשי צד"ל שנתפסו.

בתוך כך, טוען מפקד צד"ל, הגנרל אנטואן לאחד, כי ראש הממשלה אהוד ברק הונה אותו. בראיון ל"ידיעות אחרונות" אמר: "נסעתי לפאריס, כל כמה שעות התקשרתי ואמרו לי 'העסק נמצא בשליטה'. לא היה לי שמץ של מושג שצה"ל החל בנסיגה. לא דאגו להרגיע את אנשיי, ואני הייתי בחו"ל. יצאתם מרצועת הביטחון בלי להכניס אותי לתמונה, ואותנו גררתם אחריכם כמו בהמות".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully