וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דלק מתירס וסויה יכול לפגוע במלאי המזון

רויטרס

18.7.2006 / 15:35

דלק המופק מתירס ופולי סויה מציע יתרונות סביבתיים על פני הדלק הקיים, אבל עלול לפגוע במקורות המזון של בני האדם

מחקר חדש של האקדמיה הלאומית למדעים בארצות הברית טוען, כי "יש ביקוש אדיר לאנרגיה שאינה גורמת לנזקים סביבתיים ואינה גורמת למחסורים במלאי המזון". המחקר, שנעשה במסגרת אוניברסיטת מינסוטה, בדק את כמות האנרגיה המופקת מפולי סויה ומתירס, בהשוואה לכמות האנרגיה שנדרשה כדי להפיק אותם. בנוסף, נבדקה ההשפעה הסביבתית שיש לדלק שמופק ממוצרים אלה.

החוקרים מצאו שהדלק המופק מפולי סויה הוא מסוג ביו-דיזל, ועדיף על הדלק המופק מתירס, שהוא מסוג אתנול. "מבין הדלקים המופקים מהצומח, לדלק המופק מסויה יש יתרונות בולטים על פני הדלק המופק מהתירס", נאמר במחקר.

דלק ביו-דיזל מפיק 93% יותר אנרגיה מהכמות שנדרשת כדי להפיק אותו, בעוד שאתנול מפיק רק 25% יותר אנרגיה. בנוסף, התוצר מפולי הסויה פולט 41% פחות גז חממה מהדלק המצוי, בעוד שהאתנול פולט רק 12% פחות.

יחד עם זאת, גידול של תירס ופולי סויה יכול להזיק לסביבה בשל השימוש בחומרי הדברה רבים ובחומרי דישון. מעבר לכך, דלקים המבוססים על סויה ותירס לא יוכלו לספק את הכמות הנדרשת לתפעול התחבורה העולמית למשל, ללא פגיעה רצינית במלאי המזון בעולם.

לראיה, משרד החקלאות האמריקאי העריך את היקף מכירות התירס ברחבי ארצות הברית השנה ב-72 מיליארד ליטרים, בעוד שבשנה הבאה אספקת התירס תעמוד על 35 מיליארד ליטרים בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully