וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוגשה הצעת חוק לאסור פיטורים בזמן חירום

יעל קישיק

18.7.2006 / 14:38

ח"כ עמי איילון ויורי שטרן יזמו את הצעת החוק, המעגנת תשלום משכורות לעובדים שנבצר מהם להגיע לעבודתם בשל המצב הביטחוני

חברי הכנסת עמי איילון (עבודה) ויורי שטרן (ישראל ביתנו) יזמו הצעת חוק, לאור המצב הביטחוני בצפון, המעגנת אי פיטורי עובדים בשעת החירום כמו כן, ההצעה מחייבת את המעסיקים לשלם לעובדים משכורת מלאה, גם אם נעדרו מהעבודה, בשל ה"מצב המיוחד" המחייב אותם לשהות במקלטים ובמרחבים המוגנים. עוד קובעת ההצעה, כי המדינה היא זו שתפצה את המעסיקים על הנזק שנגרם להם כתוצאה מהמצב.

חברי הכנסת הצליחו לגייס את תמיכתם של 40 ח"כים, בהם יו"ר הקואליציה ח"כ אביגדור יצחקי וחברי קואליציה נוספים. נכון לעכשיו ההצעה לא קיבלה את הסכמת האוצר ווועדת הכנסת פועלת לזירוז העברתה לאישור מליאת הכנסת כבר מחר. זאת, מאחר שהכנסת יוצאת מחר לפגרת הקיץ.

על פי הצעת החוק, "בעת הכרזה על מצב מיוחד בעורף ניתנת סמכות לאנשי כוחות הביטחון לתת לכל אדם כל הוראה נדרשת, בין השאר, להצלת חיי אדם, כגון חובה לשהות במקומות מסוימים, לרבות בחדרי ביטחון ומקלטים ולאסור או להגביל לימודים במוסדות חינוך".

כתוצאה מכך, נבצר מעובדים רבים להתייצב בעבודתם אם בשל העדר מרחבים מוגנים במקום העבודה, ואם בשל הצורך להשגיח על ילדיהם בשל סגירת מוסדות החינוך. החוק מדגיש, כי המדינה היא זו שתפצה את המעביד על "שכר העבודה ששילם על פי הוראות חוק זה". הצעת החוק מדגישה, כי הוראות החוק לא יחולו על עובדים "שמחובתם להתייצב לעבודתם ולבצעה גם בשעת חירום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully