וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המטר האחרון

24.5.2000 / 23:37

צה"ל פינה הלילה גם את המוצב בהר דוב למרגלות החרמון. שקט בצפון הארץ

צה"ל פינה ופיצץ הלילה את מוצב אסטרה שבצפון רכס הר דוב, ובכך השלים את נסיגת ישראל מכל שטחי לבנון עד המטר האחרון. המוצב היה מחוץ לגבול הבינלאומי והיווה נקודת תצפית אסטרטגית.
ברק החליט לסגת גם מהר דוב למרות שעל פי קביעת האו"ם אזור הר דוב נחשב כשטח סורי ולא לבנוני לכן ישראל לא חייבת לסגת ממנו במסגרת החלטת האו"ם 425. החיזבאללה וממשלת לבנון טענו כי הנסיגה אינה מלאה עד שיוחזר גם השטח באזור הכפר שהבעה.

כוחות צה"ל נערכים כעת במוצבים חלופיים בתוך שטח ישראל. גם בלבנון מבינים היום כי ישראל נסוגה מכל השטחים בהם החזיקה והיו מעבר לקו הגבול הבינלאומי.

ראש הממשלה, אהוד ברק אמר הערב כי ישראל רואה בסוריה ולבנון אחראיות לכל מצב שיווצר בלבנון לאחר הנסיגה. ברק חזר והדגיש כי הוא אינו ממליץ לשום גורם לפגוע בתושבי הצפון, דבר שיגרור פעולה כואבת מצד ישראל. ראש הממשלה הביע סיפוק רב מחזרתם של הבנים הביתה כי "זהו יום שמח ויום עצוב, יותר מאלף מבנינו לא חזרו היום הביתה". ברק נראה נרגש וכיחכח בגרונו לפני שחזר לנאום.

בהמשך דבריו ציין כי ישראל מחוייבת לסייע לאותם אנשי צד"ל שהגיעו לארץ. בסוף דבריו הביע ראש הממשלה תקווה כי מעתה תהיה רגיעה בצפון ויתייצב המצב, כך שייתאפשרו חיים שלווים לתושבי קו העימות. ברק לא ויתר גם על הקופון הפוליטי כשהכריז "הבטחנו להוציא את צה"ל מלבנון וקיימנו".

השר חיים רמון יהיה האחראי לקליטת חיילי צד"ל בישראל, כך החליטה הלילה הממשלה בישיבה לסיכום האירועים היום בלבנון. השרים ציינו כי חשו כאב ודאגה לנוכח התמונות של חיילי צד"ל הבורחים.
בתגובה ענה להם ברק כי למרות הכל יש "לנשוך שפתיים ולהמשיך קדימה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully