וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון קורא לאפריקאים לעבור בדיקות איידס

רויטרס

17.7.2006 / 12:06

נשיא ארה"ב לשעבר מנסה לשכנע את מדינות אפריקה לחייב את האזרחים לעבור בדיקה לגילוי המחלה, כדי שהטיפול בה יהיה יעיל

נשיא ארה"ב לשעבר, [[ביל קלינטון]], דוחק במדינות אפריקה לעודד את אזרחיהן לגשת לבדיקות [[איידס]]. בביקור במאלאווי, אחת המדינות העניות באפריקה, אמר קלינטון כי זו הדרך היחידה לוודא שתרופות חדשות יוכלו לטפל במחלה.

"אנשים שנדבקו באיידס יכולים לחיות חיים נורמליים אם הם ייבדקו כדי לדעת מה מצבם", אמר קלינטון. "אנחנו נביא את התרופות ולא משנה מה יהיה מחירן, אלא כמה חיים ינצלו".

מדי שעה מתים במאלאווי עשרה אנשים מאיידס ולפחות מיליון בני אדם במדינה חולים במחלה. קרן קלינטון-האנטר, שבראשה עומד הנשיא לשעבר, פועלת להפצת תרופות זולות יותר באפריקה. קלינטון הביע בעבר תמיכה בהפיכת בדיקות האיידס לחובה במדינות שבהן אחוזי ההדבקה גבוהים. עמדה זו עדיין מעוררת מחלוקת, ויש החוששים שחובה כזו תצמיד סטיגמה לחולים במחלה, במיוחד במדינות שבהן טיפול אינו זמין.

קלינטון הגיע לביקור במאלאווי כדי להשיק את הפרויקט החדש של הקרן, שמקשר בין עוני למחלת האיידס. הוא שיבח את מאלאווי, אחת מהמדינות העניות באפריקה, על המדיניות שלה לעצירת העוני. "הצבתם סדרי עדיפויות נכונים", אמר קלינטון, "באנו הנה כדי לבנות שותפות עם אנשים עניים, כדי לעזור להם לעזור לעצמם. אני מבטיח לכם שיחד נזכה בנקודות". הקרן הקציבה 100 מיליון דולר עבור מאלאווי ורואנדה. הפרויקטים הראשונים שתשיק הקרן ישקיעו בחינוך, בריאות, תשתית וחקלאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully