וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטיושות נורו לעבר ישובים בגליל

17.7.2006 / 11:39

מספר מטחים נורו לעבר צפת, הגליל המערבי ואצבע הגליל. 2 אזרחים נפצעו קל. הלילה, ירי ראשון לעבר עמק יזרעאל והחולה

ירי הקטיושות והרקטות מדרום לבנון התחדש גם הבוקר, למרות ההפצצות והתקיפות שביצע חיל האוויר במהלך היממה האחרונה. הבוקר נפצעו שני אזרחים וכמה נוספים לקו בהלם מפגיעת ישירה של רקטה בבית באזור נהריה-עכו. במהלך הלילה נורו לראשונה רקטות לעבר העמקים, בעיקר בסביבות בסיס חיל האוויר בעמק יזרעאל, כנראה במטרה לגרום לו נזק. מהירי הזה לא היו נפגעים.

חיזבאללה פתח הבוקר גם בירי לעבר אצבע הגליל והגליל המערבי ונפילות זוהו סמוך ללוחמי הגטאות, אביבים וישובים נוספים. מאוחר יותר זוהו נפילות של רקטות גם באזור צפת. בחיפה ובטבריה הופעלו אזעקות המתריאות על ירי צפוי אך לא זוהו פגיעות בשטח העירוני ולא דווח על נפגעים. בצהריים דווח על מטח שנורה לעבר עמק החולה. גם במקרה זה לא דווח על נפגעים.

גורם ביטחוני אמר לקול ישראל כי, על פי ההערכות, חיזבאללה לא יישגר טילים לעבר גוש דן ללא אישור מאיראן.

במהלך הלילה והבוקר נמשכו תקיפות חיל האוויר, הים והתותחנים בלבנון (ראה ידיעה נפרדת). בסה"כ דווח מצה"ל על כ-60 תקיפות אוויריות.

הערכה: חיזבאללה עלול לנסות לפגוע בת"א

כתבי "הארץ", עמוס הראל, ניר חסון ותומר לוי, מוסיפים:

בצה"ל מעריכים כי בהמשך העימות עם חיזבאללה עשוי מזכ"ל הארגון חסן נסראללה להחליט על שימוש בנשק בעל טווח ארוך יותר שברשותו. הדבר מותנה באישור מאיראן, שציידה את חיזבאללה בטילים אלה, וקשור גם באופי הלחימה. אם המשבר יוסיף ויחמיר, כפי שנראה היה אתמול, גובר הסיכון לירי טילים לטווח ארוך יותר.

אתמול נהרגו שמונה אזרחים ישראלים ועשרות נפצעו מפגיעת רקטה בחיפה. הרקטה פגעה במוסך של רכבת ישראל, שבו נעשות עבודות שיפוץ לקרונות. מדובר ברקטה מתוצאת סורית, בקוטר של 220 מילימטרים ולטווח של כ-35 עד 40 קילומטרים. היא נורתה מאזור צור. לאחר מכן השמיד חיל האוויר חמישה משגרי רקטות באזור.

עד שעות הערב נורו לישראל יותר מ-30 רקטות - ירידה של יותר מ-50% לעומת שלשום. אמש, בסביבות השעה 23:00, נורה מטח קטיושות נוסף לעבר ישראל. דיווחים על נפילות הגיעו ממגדל העמק, גבעת האלה, עפולה, נצרת ומהיישוב שמשית. בחלק מהמקומות נגרם נזק למבנים, וכמה בני אדם לקו בחרדה. הטווח בין נקודת שיגור הרקטות למקום נפילתן הוא יותר מ-50 קילומטר.

בצבא מוטרדים מהאפשרות שחיזבאללה ישתמש בטיל "זילזל" (רעידת אדמה בפרסית). הטווח המשוער של טיל זה עומד על יותר מ-200 קילומטרים. ירי הטיל מדרום לבנון יאפשר פגיעה בתל אביב ובערים שמדרום לה. ככל הידוע, לחיזבאללה יש מספר לא גדול של טילים אלה. קצין מודיעין ראשי, תת-אלוף יובל חלמיש, אמר אמש כי לצה"ל ידוע שלחיזבאללה ישנם טילים המסוגלים להגיע מדרום לחיפה. "חלק מהדברים שנסראללה אומר הוא גם עושה, ואנחנו מכירים טווחים שמעל 70 קילומטרים", אמר.

פיקוד העורף הנחה אתמול את תושבי תל אביב והמרכז לגלות עירנות, ולעקוב אחר ההנחיות בכלי התקשורת. עם זאת, לא פורסמו הגבלות על תנועת האזרחים באזור זה. בצה"ל מעריכים כי הימים הקרובים בלחימה מול חיזבאללה יהיו קריטיים, וכי הלחימה עשויה להחריף.

בצה"ל מתייחסים ברצינות לאזהרות נסראללה

רובע דאחיה בדרום ביירות, שבו ממוקמות מפקדות חיזבאללה, ספג הפצצות כבדות. רבים מהבניינים ברובע נהרסו כליל. מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ממשיך לשהות כנראה בבונקר מתחת לרובע. בארגון הכחישו ידיעות כי נסראללה נפצע בהפצצות אתמול, והוא אף הופיע בנאום טלוויזיה במטרה להזים את השמועות.

בצה"ל מתייחסים ברצינות לאיומי נסראללה ל"הפתעות" נוספות נגד ישראל. על-פי הערכות שונות, מדובר בשיגור טילים לתל אביב, בשימוש במזל"טים נושאי חומרי נפץ או בניסיון להשתלט על יישוב בגבול הצפון ולבצע פיגוע הרג ומיקוח.

עד כה נמנעה ישראל מכל עימות עם סוריה במסגרת המבצע בצפון. זאת, גם לאחר שהובהר כי הרקטה שפגעה במוסך הרכבת בחיפה היא מתוצרת סורית. בצה"ל טוענים, כי חיזבאללה מנסה בעקביות לסבך את הסורים בעימות, וכי זו גם הסיבה לשימוש ברקטה סורית אתמול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully