וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצחונות למתנגדים לנישואים חד מיניים בארה"ב

15.7.2006 / 16:56

בטנסי נדחתה עתירה לביטול הצעת חוק לאיסור נישואים חד מיניים. בית המשפט בנברסקה אישר תיקון בחוקה האוסר נישואים כאלה

בית המשפט של [[נברסקה]] קיבל עתירה נגד נישואים חד מיניים ובכך נתן תוקף להצבעה במשאל שנערך במדינה בו אישרו הבוחרים איסור על נישואים בין שני בני זוג מאותו המין. בנוסף, בית המשפט של [[טנסי]] דחה עתירה שביקשה להסיר מטופס הבחירות בנובמבר הקרוב, הצעה לאיסור נישואים חד מיניים והעניק בכך ניצחון למתנגדים לנישואים אלו.

במקרה של נברסקה, בית המשפט לעירעורים הפך החלטה שהתקבלה בשנה שעברה, בה נאמר כי האיסור הינו "רחב מדי ומקפח הומואים ולסביות מהשתתפות בתהליך הפוליטי". 70% מהמצביעים אישרו את התיקון לחוקת טנסי האוסר על נישואים חד מיניים. תיקון החוקה בנברסקה הולך עם האיסור רחוק יותר ממדינות אחרות שאסרו על נישואים חד מיניים, בכך שהוא אוסר על זוגות חד מיניים לקבל הטבות והגנות משפטיות המוענקות לזוגות הטרוסקסואלים. כך למשל, זוג הומואים או לסביות העובדים בשירות המדינה, לא יכולים לקבל הטבות בביטוח הבריאות.

ב"וושינגטון פוסט" דווח, כי בית המשפט פסק שהתיקון "וחוקים נוספים המגבילים הכרה במוסד הנישואים לזוגות הטרוסקסואלים בלבד, הגיוניים ועומדים בקנה אחד עם האינטרס של המדינה ולכן אינם מפרים את חוקת ארה"ב".

בטנסי, בית המשפט העליון דחה עתירה שהוגשה על ידי האיחוד האמריקאי לזכויות אזרחיות, שטען כי המדינה נכשלה מלעמוד בחוקיה שלה בכך שתאפשר לבוחרים להצביע על איסור נישואים חד מיניים. בית המשפט החליט פה אחד כי העתירה חסרת בסיס משפטי. בטנסי כבר קיים חוק האוסר על נישואים בין בני-זוג מאותו מין, אך המדינה מעוניינת להפוך אותו לתיקון בחוקה כדי שבתי משפט לא יוכלו להפוך את ההחלטה על-פיה. צעדים דומים ננקטו ב-44 מדינות על ידי חוקים או תיקונים בחוקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully