וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש ומרקל ידונו בהסלמה בגבול לבנון

רויטרס

13.7.2006 / 13:34

נשיא ארה"ב הגיע לביקור בן יומיים בגרמניה, לחיזוק הקשרים בין המדינות. השניים ידונו גם בנושא הגרעין האיראני

נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש כינה היום את גרמניה בעלת ברית משמעותית בקידום השלום והחופש בעולם מיד עם הגיעו למדינה לביקור בן יומיים לפני פסגת מנהיגי ה-[[G8]]. בוש מבקר בצידה המזרחי של הגרמניה, שהיה קומוניסטי בעבר, במטרה לחזק את הקשרים בין שתי המדינות.

"זה כבוד לעם האמריקני לקרוא לגרמניה חברה ובעלת ברית", אמר בוש כאשר נפגש עם קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. "אנו נעבוד יחד לשמירה על השלום ולקידום החופש", הוסיף.

מרקל, הלהוטה לחזק את קשרי שתי מהמדינות, הזמינה את בוש לשהות בעיירה סטראלסונד, עיירה ימי-ביינמית בת כ-60 אלף תושבים, הנמצאת בלב מזרח גרמניה לשעבר. מאז החליפה מרקל את ג'רהרד שרדר בתפקיד, היא הפכה את גרמניה לבעלת ברית של וושינגטון ושימשה כמתווכת ושליחה בשיחות טלפון תכופות עם בוש בנושאים כמו איראן. היחסים בין המדינות היו במצב רע בתקופת שרדר בשל התנגדותו למדיניות בוש בעיראק.

בוש האב כיהן כנשיא כאשר נפלה [[חומת ברלין]], והנשיא התעניין בעברה של מרקל, ילידת מזרח גרמניה, שמעורבותה בפוליטיקה החלה בזמן נפילת החומה. בוש אמר עוד כי במשך עשרות שנים היו אזרחי גרמניה מפוצלים על ידי חומה "מכוערת". לדבריו, במזרח חיו שנים תחת משטר חשוך ורודני. "היום, האומה הגרמנית מאוחדת שוב. העם הגרמני יושב בלב אירופה, שהיא מאוחדת, חופשית ושוחרת שלום".

בפגישתם ידונו שני המנהיגים בהתחדשות האלימות בגבול לבנון ואיראן. ייתכן כי מרקל תעלה גם את נושא בית הכלא בגוונטנמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully