וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרידי קנגורו טורף התגלו באוסטרליה

רויטרס

13.7.2006 / 10:42

מאובן קנגורו בעל ניבים שופך אור על ההיסטוריה של הזן. לידו התגלתה גם ציפור המתוארת ע"י החוקרים כ"ברווז דמוני של מוות"

תשכחו מהתדמית של קנגה, אימא של רו בסיפורי פו הדוב. תשכחו מחיות כיס חמודות ונחמדות. הכירו את ה[[קנגורו]] הטורף. צוות של חוקרי מאובנים אוסטרלים טוענים, כי הם מצאו שרידי מאובן של קנגורו בעל ניבים ושל ציפור המתוארת על ידם כ"ברווז דמוני של מוות".

הצוות אמר כי המאובן המפחיד נמצא יחד עם עוד 20 זנים בלתי מוכרים עד כה, שהתגלו בצפון מערב מדינת קווינסלנד האוסטרלית. פרופסור מייקל ארצ'ר סיפר, כי שרידים של קנגורו אוכל בשר עם ניבים המזכירים כאלו של זאב, לצד שרידים של קנגורו דוהר בעל זרועות ארוכות שאינו מסוגל לדלג כמו הקנגורו המודרני. "כיוון שהם לא יכלו לדלג, הם היו קנגורואים דוהרים, עם רגליים קדמיות חזקות וגדולות. לחלקם היו ניבים גדולים כמו לזאבים" הסביר פרופ' ארצ'ר.

הפליאונטולוגית לבעלי חוליות, סו האנד, אמרה כי הקנגורו המודרני כמעט ולא דומה לאבותיו הקדמונים האכזרים, שחיו לפני כ-20 מיליון שנים."לזן החדש שהתגלה בחפירה יש שיניים חזקות, שלא מיועדות למרעה. ליצורים האלה היו שיניים שיכלו ללעוס עצמות ולחתוך בשר" היא אמרה.

הצוות החופר גילה במקום גם [[דג ריאה]] פריהיסטורי וציפורים גדולות דמויות ברווז, שתוארו כ"ציפורים גדולות מאוד, דומות למעשה יותר לברווזים מאשר לציפורים. הן זכו לכינוי על ידינו לכינוי 'ברווז דמוני של מוות' וחלקן, לפחות, היו גם כן אוכלות בשר" אמרה האנד לרדיו ABC.

פרופ' ארצ'ר אמר, כי כעת הצוות לומד את המאובנים, בכדי להבין טוב יותר כיצד הם הושפעו על ידי שינויי האקלים של עידן ה[[מיוקן]], שהיה לפני בין 5 ל-24 מיליון שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully