וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: הטייסים בכוננות - נפגע גם במטרות סוריות

24.5.2000 / 13:08

הרמטכ"ל הזהיר שצה"ל יגיב בצורה חריפה על כל פגיעה בחייליו או ביישובי הצפון

"אם יהיה נסיון לפגוע בתושבי גבול הצפון או בחיילי צה"ל, נפגע בכל גורמי הכוח בלבנון- כולל במטרות סוריות. המטוסים מוכנים, הטייסים בכוננות, איכותם ידועה ואת התוצאות ראיתם בימים האחרונים", כך הזהיר היום הרמטכ"ל, שאול מופז, במסיבת עיתונאים שכינס במטולה.

הרמטכ"ל דיבר עם העיתונאים לסיכום נסיגת צה"ל מלבנון. "היום יום היסטורי. פינינו 12 מוצבים, קרוב ל- 1000 חיילים השתתפו במבצע, פינינו מאות רכבים והכל במהלך אחד בצורה מבוקרת ומסודרת", אמר מופז. לדבריו, החיילים ביצעו את המשימה על הצד הטוב ביותר ופינו את רצועת הביטחון ללא נפגעים תוך שהם פוגעים במקורות האש שירו לעברם.
"החיילים פגעו במי שניסה לפגוע בהם, הם לא נפגעו, לא נשרטו וביצעו משימתם עד תום. אתם יכולים לשאול אותם, אם הכירו תכנית סדורה והאם בוצעה כפי שתוכננה לאור ההתפתחויות", אמר הרמטכ"ל.

גבי אשכנזי: מיגון הצפון יימשך חודשים

אלוף פיקוד צפון, גבי אשכנזי, דיבר גם הוא במסיבת עיתונאים ואמר כי השלמת אמצעי המיגון בישובי קו בעימות תימשך מספר חודשים. לדבריו, גדר הגבול תהיה מוכנה בתוך חודש. "אנחנו מתרגלים במהירות למציאות החדשה ומכבדים את הריבונות הלבנונית", אמר אשכנזי.

בהתייחסו לאנשי צד"ל, אמר אשכנזי כי "זו לא היתה 'הליכה לאירוויזיון' בשבילם. מבחינתם, זו טרגדיה. אנחנו עזבנו מוצבים, הם עזבו בית". אשכנזי הביע תקווה כי אנשי צד"ל יוכלו לחזור ללבנון בשלב מסוים וציין כי הם רואים עצמם קודם כל כלבנונים.

בתשובה לשאלה על גורל אנשי צד"ל שפנו צפונה, אל תוך לבנון, אמר האלוף "אין לי מידע על כל פגיעה בהם. אני יודע שהם נלקחו בצורה מרוכזת על ידי החיזבאללה ומנגנוני הביטחון הלבנוני".

אשכנזי התייחס בדבריו לשקט המתוח השורר כעת בין אנשי חיזבאללה לחיילי צה"ל ואמר כי "במידה ולא יהיה ירי לעבר חיילי צה"ל, נשאר נצורים. אם יהיה ירי נגיב בהתאם". אשכנזי הוסיף וסיפר על חילופי מבטים מתוחים בין אנשי חיזבאללה לחיילי צה"ל, "שרק ינסו לעשות משהו, בנתיים הם לא מנסים. אני עמדתי מול איש חיזבאללה, הסתכלנו אחד לשני בעיניים, אם הוא היה יורה הוא היה מת."

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully