וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים: לא לחתום על הסכם סחר קבוע עם רוסיה

רויטרס

13.7.2006 / 2:22

בוש אמור לחתום עם פוטין על הסכם שיוביל לצירוף רוסיה לארגון הסחר העולמי. הדמוקרטים טוענים שרוסיה לא תעמוד בהתחייבויותיה

חברי המפלגה הדמוקרטית בסנאט של ארה"ב מאיצים בנשיא ג'ורג' בוש לא למהר לאפשר לרוסיה להצטרף לארגון הסחר העולמי ואמרו, כי הם בספק שרוסיה תעמוד בהבטחותיה. "מספר פעולות בהן נקטה רוסיה יצרו ספקות גדולים בנוגע לרצונו של הממשל הרוסי לעמוד בהתחייבויותיו הפוליטיות", כתב מנהיג המיעוט הדמוקרטי הארי ריד במכתב עליו חתמו 19 סנאטורים דמוקרטים נוספים.

"אנו תומכים בכניסת רוסיה למרכז הסחר העולמי, אך יש לנו מספר חששות על כך שארה"ב דילגה על כמה נושאים קריטיים עבורנו בנושאי חקלאות, ייצור, היי-טק, זכויות קניין רוחני ועניינים נוספים", טוענים הדמוקרטים.

נציגת המסחר האמריקאית סוזאן שוואב נחתה אמש במוסקבה בתקווה לסיים את המשא ומתן להסכם דו-צדדי לצירופה של רוסיה לארגון הסחר. רוסיה היא המעצמה הכלכלית הגדולה ביותר שאינה חברה בארגון. עסקה עם ארה"ב תסיר את המכשול האחרון לצירופה.

מחוקקים בכירים בסנאט הצטרפו לאנשי קולנוע, מוזיקה ומחשבים שביקשו לא לחתום עם רוסיה על הסכם עד שמוסקבה תשפר את אכיפת זכויות היוצרים ותוריד את כמות ההעתקות הלא חוקיות. עוד הם מצפים, כי רוסיה תקל על חברות אמריקאיות לייצא מזון ובעלי חיים אליה, ותפתח את הסקטור הכלכלי לבנקים וחברות ביטוח אמריקאיות.

עוזר סנאטור שהיה מעורב בשיחות אמר, כי אינו מאמין שחתימה על הסכם בין הצדדים היא עניין בטוח. "אם העניינים הקריטיים לא יפתרו לשביעות רצוננו, הממשל לא ימהר לסיים את המשא ומתן רק כדי לעמוד בלוח זמנים מלאכותי", אמר.

מנגד, הנשיא ג'ורג' בוש הביע אופטימיות בתחילת השבוע כי ארה"ב ורוסיה יוכלו להגיע להסכם אך הזהיר כי מוסקבה חייבת לעמוד בדרישות האמריקאיות בעיקר בנושאי החקלאות וזכויות קניין רוחני, ואמר כי "אנו חייבים לוודא שנוכל להעביר את ההסכם הזה בקונגרס". אם תצורף רוסיה לארגון הסחר העולמי, ארה"ב תצטרך לתת לה את אותן הטבות כלכליות שניתנות לשאר החברות בארגון, וכדי לעשות זאת הקונגרס צריך לאשר "יחסי מסחר קבועים" עם רוסיה, במקום המצב הקיים כיום בו הבית הלבן מחדש מדי פעם הסכמים זמניים. גם אם ההסכם יחתם כבר השבוע, הקונגרס לא צפוי להצביע על אישורו לפני שנת 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully