וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות הדיסקאברי בדק טכניקת תיקון חדשה

רויטרס

13.7.2006 / 1:21

במשימתם השלישית והאחרונה בחנו האסטרונאוטים תיקון פאנלים שניזוקו בתרכובת חדשנית, המורכבת מחומר פולימרי וחמאת בוטנים

האסטרונאוטים פירס סלרס ומייק פוסום יצאו היום לחלל על מנת לתרגל תיקון של מגיני בידוד של מעבורות בטכניקה חדשה. זו הייתה היציאה השלישית והאחרונה שלהם מהמעבורת דיסקברי. השניים בחנו חומר איטום חדשני לתיקון סדקים בכנפיים, שהכרחיים על מנת לשרוד את הטמפרטורות הגבוהות בחזרת המעבורת לתוך האטמוספירה.

סוכנות החלל האמריקאית נאס"א נתנה לצוות החללית "אור ירוק" לחזור לפלורידה עם השלמת המשימה. טכניקות התיקון פותחו כחלק מהניסיון של נאס"א לשפר את בטיחות הטיסה מאז אסון הקולומביה בשנת 2003.

בשעה 14:20 על פי שעון ישראל, שני האסטרונאוטים יצאו מהמעבורת לעבר החלק האחורי של תא המטען, משם הוציאו 12 פאנלים העשויים מחומרים מרוכבים של פחמן-פחמן מועשר (RCC) שכבר היה בהם נזק. הפאנלים הללו זהים לאלו שמורכבים על החללית ומגנים עליה מטמפרטורת הכניסה לכדור הארץ, המגיעה לכ-1,700 מעלות.

המשימה נמשכה לא פחות משבע שעות ו-11 דקות, בהן האסטרונאוטים סתמו את הסדקים תוך שימוש באקדח מיוחד הפועל עם חומר חדשני שנקרא "נוקס". זהו חומר פולימרי המעורבב עם חמאת בוטנים ונבחן לראשונה בשנה שעברה. המבחן הנוכחי בחלל יעזור ללמוד איך מגיב החומר עם החזרה לכדור הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully