וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל מופז בפקודת יום: "השבנו את בנינו הביתה"

24.5.2000 / 11:08

עזר ויצמן אמר כי הנסיגה היא מעשה אמיץ: "הכל נעשה תחת אש - ובלי שריטה"


הרמטכ"ל שאול מופז פירסם את פקודת היום מטעם המטכ"ל לציון יציאת צה"ל מלבנון. מופז כותב כי "18 שנים היה פרוש צה"ל בדרום לבנון, וזאת לשם מטרה אחת ברורה - שמירת גבולה הצפוני של מדינת ישראל וביטחון תושביה.

"היום, יום ד', 24 במאי 2000, השבנו את חיילנו הביתה. צה"ל התייצב לאורך הגבול בין ישראל לבין לבנון, מחוץ לאיזור הביטחון, על-פי החלטת ממשלת ישראל.

"במשך שנים ארוכות פעלו לוחמי צה"ל ביבשה, באוויר ובים, יום יום, שעה שעה - במבצעים, במארבים ובלחימה מתמדת. בכלל זה פעלו גם יחידות מודיעין, טכנולוגיה, לוגיסטיקה ורפואה, וגורמי צבא וביטחון רבים אחרים. היו אלו המפקדים בפיקוד הצפון וחייליו שנשאו בעיקר הנטל, וביצעו מלאכה קשה זו במסירות, בנחישות ותוך שיפור מתמיד.

"18 שנות הלחימה בלבנון גבו מחיר יקר ; נזכור את טובי בנינו, אשר שילמו בדמם, ואת משפחותיהם שנותרו כואבות; לא נשכח את מחויבותינו לנעדרינו ולשבויינו; נושיט יד תומכת לאחינו הפצועים והנכים, אשר מלחמתם האישית עדיין לא תמה.

"חוב מוסרי אנו חבים לבני בריתנו חיילי צבא דרום לבנון, אשר איבדו גם הם רבים מבניהם, עת לחמו לצדנו כתף אל כתף. איננו שוכחים אותם גם עתה, בשעתם הקשה.

"חיילי צה"ל ומפקדיו, לא תמה המערכה, טרם הגיעה העת להניח את כלי נשקינו. עלינו להמשיך ולהבטיח בתנאים חדשים את ביטחון תושבי הצפון ואת גבולינו הצפוני. נעשה זאת בנחישות ובמקצועיות יחד עם תושבי הצפון, אשר עמידתם ואחיזתם היו לנו ולעם כולו דוגמא, מופת ומקור כוח.

"פנינו לשלום ואנו מקווים כי השקט ישרור בגבול הצפון. אולם, ידע כל אויב הקם עלינו, כי לא נהסס לפעול במלוא כוחנו כדי להגן על זכותם של תושבי הצפון לקיים חיים שלווים, שקטים ובטוחים בביתם.

"אנו יוצאים מלבנון כצבא בוטח בעוצמתו, מיומן ומנוסה. צבאנו מצויד במיטב אמצעי הלחימה המתקדמים, אך עיקר כוחנו ומבטחנו בכם - הלוחמים, המפקדים וכלל חיילי צה"ל.
ולכם הלוחמים השבים מלבנון, אני גאה בכם וסומך עליכם.
חיזקו ואימצו".

ויצמן: הנסיגה - "מעשה נבון ואמיץ"

נשיא המדינה עזר ויצמן אמר היום כי הנסיגה מלבנון הינה "מעשה נבון ואמיץ". לדבריו, "הכל נעשה תחת אש - ובלי שריטה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully