וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיאטנים ממליצים להורים להנהיג "משטר מזון"

רויטרס

11.7.2006 / 23:12

בבתים בהם הנהיגו ההורים משטר אכילת ירקות, פירות ומוצרים דלי שומן, הילדים הגבילו את עצמם לצריכה מועטה של ממתקים

קבוצה של דיאטנים ותזונאים מקליפורניה אמרו, כי זיהו מספר דרכים "מבטיחות" על מנת לעזור לבני נוער לבחור בחירות בריאות יותר במזון אותו הם אוכלים וליצור מודעות גדולה יותר לצריכת פירות וירקות ולהפחית את כמות הממתקים והעוגיות.

ד"ר מריון זבינסקי מאוניברסיטת קליפורניה בסן דייגו וצוות המחקר שלה ערכו שאלון שפורסם באינטרנט על מנת לקבוע את הגורמים החברתיים והפסיכולוגיים שקשורים לפירות, ירקות ומוצרים דלי שומן בקרב 878 נערים ונערות בני 11-15. החוקרים ראיינו מספר פעמים בהזדמנויות שונות את בני הנוער, ושאלו אותם מה אכלו ביום הקודם.

החוקרים גילו כי בבתים אותם הגדירו כ"בתים בעלי משטר מזון" אותו הנהיגו ההורים, היתה ההתאמה ברמה הגבוהה ביותר לצריכת מזון בריא אצל בני הנוער. ה"חוקים" כללו חטיפי בריאות בבית, אכילת ירקות בארוחת הערב ופירות בארוחת הבוקר, והגבלת כמות הממתקים, הקינוחים והמשקאות המוגזים. בבתים אלו, הילדים לא הרגישו צורך לאכול ממתקים והתייחסו בחיוב למוצרים דלי השומן.

החוקרים המליצו לשנות את הרגלי האכילה של הילדים על ידי הרגלתם לחמש מנות יומיות של פירות וירקות. לדבריהם, הדבר אפקטיבי ביותר אצל ילדים בני 13 ומעלה, מכיוון שבגיל הזה הילדים מתחילים להיות עצמאיים יותר ומקבלים החלטות רבות יותר בעצמם בנוגע למזון אותו הם צורכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully