וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוקה אישרה קביעת תקנון אתיקה לשופטים

יעל קישיק

11.7.2006 / 16:23

ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת אישרה היום את הצעת חוק בתי המשפט המתיר ניסוח כללי אתיקה בעלי מעמד מחייב

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום את הצעת חוק בתי המשפט לקראת ההצבעה בקריאות שנייה ושלישית. על פי ההצעה, נשיא בית המשפט העליון יוכל, לאחר התייעצות עם שר המשפטים, לקבוע כללי אתיקה לשופטי בתי המשפט. זאת, על מנת ליצור מסגרת אתית בעלת מעמד מחייב בבתי הדין, ובכך לסייע להגברת אמון הציבור בשופטים.

החוק הינו איחוד של שתי הצעות חוק, אשר הראשונה שבהן היא הצעת חוק שהגיש יו"ר ועדת החוקה ח"כ מנחם בן ששון (קדימה) והשניה היא הצעת חוק שהגישה הממשלה.

בתוך כך, הוחלט כי נוסח כללי האתיקה אותם יקבע נשיא בית המשפט העליון יותנה בהסכמת חבר שופטי בית המשפט העליון. עם זאת, לא יידרש אישור של הנוסח על ידי ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, כפי שנדרש בחוק המקורי.

ח"כ בן ששון אמר בדיון כי "אדם העוסק בשפיטה נדרש לרמה גבוהה במיוחד של מידות אישיות, נורמות התנהגות וטוהר מידות. האחריות להתנהגות ראויה ואתית מוטלת על השופטים עצמם, בהתאם לחובתם לפעול על-פי עקרונות היסוד בשיטת המשפט, ובעיקר עקרונות עצמאות השפיטה, אי משוא פנים והגינות. עם זאת, כללי אתיקה כתובים עשויים להנחות את השופטים, לסייע להם במילוי תפקידם ולחזק את אמון הציבור במערכת השפיטה". הוא הוסיף כי "החוק יהיה חוק מופת שערכאות אחרות ירצו לאמצו וללכת במסלולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully