וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברית מילה עשויה להפחית הסיכון לאיידס

11.7.2006 / 10:18

לפי מחקר חדש, מילת גברים באפריקה תוכל למנוע כ-3.7 מיליון מקרי הידבקות וכ-2.7 מיליון מקרי מוות ב-20 השנה הבאות

מחקר חדש טוען, שמילת תינוקות זכרים עשויה לסייע בהפחתת הסיכון להידבקות בנגיף ה[[איידס]] (HIV). לפי המחקר, מילת תינוקות זכרים ב[[אפריקה]] יכולה למנוע כששה מיליון מקרים של הידבקות בנגיף וכן שלושה מיליון מקרי מוות באפריקה ב-20 השנים הבאות.

הממצאים מבוססים על מחקר שפורסם ב-2005, לפיו מילה מפחיתה את הסיכון להידבק באיידס ביחסים הטרוסקסואלים בכ-60%. ב-BBC דווח, כי קבוצת מדענים בינלאומית השתמשה במידע על היקף התחלואה באיידס וכן על היקף האוכלוסיה שעבר מילה באזורים אלה, על מנת להבין את ההשפעה.

בעזרת נוסחאות מתמטיות, המדענים ניסו לשער מה יקרה אם ב-10 השנים הבאות הגברים באפריקה יעברו מילה. על פי החישובים שביצעו, כשני מיליון מקרים חדשים של הידבקות באיידס וכן 300,000 מקרי מוות מהנגיף עשויים להימנע. אם ניתוחי המילה יבוצעו גם בעשור שלאחר מכן, ימנעו כ-3.7 מיליון מקרי הידבקות וכ-2.7 מיליון מקרי מוות.

קת'רין האנקינס, אחת ממחברי המחקר, אומרת שהעניין במחקר הוא "הפוטנציאל האדיר שנתגלה לגבי מילת זכרים אפריקאים וההשפעה שלה על הידבקות באיידס". לדברי האנקינס, במרכז ובמערב אפריקה יש שיעור גובה של מילה ושיעור נמוך של תחלואת איידס, בעוד שבדרום ומערב היבשת המצב הפוך".

דבורה ג'ק, מנהלת בכירה בקרן איידס, טוענת כי "ממצאי המחקר מעודדים מאד ומבהירים שקידום של ניתוחי מילה צריך לשחק תפקיד עיקרי במאבק להפחתת ההידבקות בנגיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully