וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים ניסו להסתיר התקנת אנטנה סלולרית

11.7.2006 / 8:25

גל"צ: במסמך פנימי של חברת לידקום, המתקינה אנטנות עבור סלקום, מפורטות הוראות ברורות לעובדים כיצד לא לבלוט בשטח

עובדי חברת "לידקום" המתקינים אנטנות סלולריות עבור סלקום, תכננו להתקין אנטנה בבניין באשדוד כשהם מוסווים, על מנת שהצבת האנטנה לא תיחשף. כך עולה ממכתב פנימי שהגיע לידי גלי צה"ל.

מדובר באנטנה שהעובדים אמורים להתקין ברחוב תל חי בשכונה ט"ו בעיר. זאת, לאחר שבעלי אחת הדירות חתם עם סלקום על הסכם, לפיו תוצב במרפסת דירתו אנטנה ללא יידוע הדיירים האחרים בבניין.

על המכתב הפנימי חתום דוד גזר, עובד "לידקום" והוא ממוען למנהל ההקמה של החברה, איציק ג'רסי. מהמכתב עולה נסיון לטשטש את התקנת האנטנה בדרכים רבות. המסמך נושא את סמל חסרת סלקום.

בין היתר נכתב במסמך, כי אין ללבוש בגדים מזהים, אין להגיע ברכב מזהה, אין להחנות את הרכב בקרבת האתר ללא תיאום, הציוד יגיע בקרטונים אסופים ולמקום לא תגיע משאית. בנוסף, נכתב כי על המתקינים להימנע מקשר עם האוכלוסייה בבניין. העובדים מתבקשים לעבוד בשקט יחסי ולתאם עם מפקח ביצוע עבודות מרעישות.

מבדיקת גלי צה"ל עולה, כי גם באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה לא נמצאו פרטים על התקנת האנטנה. עובדת הצבת האנטנה תפורסם רק בעוד כמה חודשים לאחר שהתקנת האנטנה תעבור בדיקות ואישורים.

איש הפורום לסלולריות שפויה, אבי דבוש, אמר כי הוא משוכנע שלא מדובר במעידה חד פעמית. "ישנם גורמים שיעשו הכל כדי שלא תדעו היכן ומתי מתקינים לכם מתחת לאף אנטנות סלולאריות".

מסלקום נמסר, כי מדובר במסמך פנימי של חברת קבלני משנה, ושתוכנו מנוגד למדיניות החברה. מחברת לידקום נמסר כי החברה לא יזמה את המכתב או עשתה שימוש בלוגו של סלקום. לטענת לידקום, את המכתב יזם גורם אחר, אם נציגי החברה סירבו לציין מיהו אותו גורם.

מנכ"ל פורום החברות הסלולריות, ליאור ורון, אמר כי "המסמך לא הופץ על ידי סלקום ואינני יודע מי עומד מאחוריו". ורון הוסיף כי הוא אינו מתפלא ש"המתקינים לא מגיעים עם דגלים ורעשנים", כיוון שלאחרונה, לטענתו, היו מספר מקרים של תקיפת מתקיני אנטנות סלולריות. בראיון הדגיש המנכ"ל כי "כל ההתקנות נעשות על פי חוק ועל פי כל התקנים של המשרד לאיכות הסביבה".

אדם טבע ודין: ניתן להגן על זכויות הדיירים

מבדיקה שביצעה עמותת "אדם טבע ודין", עולה כי יש אפשרות למנוע התקנה של אנטנות בבתים משותפים ללא ידוע והסכמת שאר הדיירים. לטענת העמותה, ניתן לשנות את התקנון בבתים רבים ובכך להגן על זכויות שאר בעלי הדירות.

כיום, בעלי דירה לא מחוייבים לעדכן את שאר הדיירים אם מדובר בהצבת אנטנות קטנות שלא דורשות מהחברות הסלולריות להגיש בקשה להיתרי בנייה. במידה והצבת אנטנה מהווה שינוי בדירה שפוגע בזכויותיהם של בעלי דירות, יש לקבל את הסכמתם לכך.

בדיקת "אדם טבע ודין" בוצעה בעקבות מספר מקרים בהם הותקנו אנטנות קטנות בתוך דירות בבתים משותפים, ללא ידוע שאר בעלי הדירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully