וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן היא המקום המסוכן ביותר לילדים

רויטרס

11.7.2006 / 9:23

יותר מ-2 מיליון ילדים נהרגו בעשור האחרון ברחבי העולם כתוצאה ישירה של עימות מזויין. יותר ממיליון הפכו יתומים

סודן, אוגנדה וקונגו הם שלושת המקומות המסוכנים ביותר לילדים, עקב מלחמות שגרמו למוות, מחלות ועקירת אוכלוסייה. כך קובע סקר של מומחים הומניטאריים.

בקרן הילדים של האו"ם, [[יוניס"ף]], אומרים כי בעשור האחרון מתו 2 מיליון ילדים ברחבי העולם כתוצאה ישירה של עימות מזוין, וכ-20 מיליון נאלצו לברוח מבתיהם. יותר ממיליון הפכו יתומים או הופרדו ממשפחותיהם.

יוניס"ף קבעה כי 1.8 מיליון ילדים הושפעו מהסכסוך בן 3 השנים בחבל דארפור ב[[סודן]], שם מגייסים רבים מהם ללחימה והם חשופים במיוחד למחלות ותת-תזונה.

"זו אוכלוסייה שעברה טראומה ואתה יכול לראות את זה בפניהם של הילדים", אמרה השחקנית מיה פארו ושליחת רצון טוב של יוניס"ף, שביקרה בחודש האחרון במחנות פליטים בדארפור. "כולם איבדו משפחות, ראו כפרים עולים באש, ראו קרובי משפחה נאנסים, נאנסו בעצמם", היא אמרה.

ילדים פגועים פיזית או נפשית

האתר Reuters AlertNet, אתר לחדשות הומניטריות, ביקש מ-110 מומחי סיוע ועיתונאים לדרג את המקומות המסוכנים ביותר עבור ילדים. אחרי סודן, רבים מהם הצביעו על צפון אוגנדה, קונגו, עיראק, סומליה, הודו, הרשות הפלסטינית, אפגניסטן, צ'צ'ניה ובורמה.

"המקומות המסוכנים ביותר הם אזורי העימות שבהם ילדים מגוייסים לכוחות הלוחמים, והמקרה הקשה ביותר הוא צבא ההתנגדות של [[אוגנדה]]", אמר גארת' אוונס, יו"ר International Crisis Group. "הגיוס, החינוך וטקטיקות הלחימה הובילו למספר בלתי ידוע של ילדים מתים, פגועים פיזית או נפשית".

במהלך שני העשורים האחרונים חטפו קבוצות חמושות באוגנדה 25 אלף ילדים כדי שישרתו כחיילים ועבדי מין. כל ערב, מספר דומה של ילדים נמלט לתוך העיירות כדי להימנע מחטיפה.

"מה שהופך את זה למסוכן אפילו יותר הוא שאיש לא שומע על כך. טבעו המתמשך והבלתי נראה של המצב הוביל לדור שלם של ילדים הגדלים במחנות", אמרה קריסטה טריפוט משירותי הסיוע הקתוליים.

המדינה השלישית ברשימה היא [[קונגו]], שם התחוללה מלחמה עקובה מדם בשנים 1998-2003. מדי יום מתים שם 2,500 אנשים מרעב, אלימות ומחלות בעקבות המלחמה במדינה. "חמושים שמים להם למטרה נשים וילדים, ומבצעים בהם מעשי הרג ואונס", אמר בכיר בקרן הסיוע של האו"ם, יאן אגלונד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully