וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בקרבות בבירת סומליה

רויטרס

11.7.2006 / 3:35

קרבות קשים מתחוללים בין המיליציות האסלאמיות למיליציות חילוניות במוגדישו. ההערכה היא שמספר ההרוגים יעלה בצורה חדה

לפחות מ-60 בני אדם נהרגו ביומיים האחרונים בקרבות במוגדישו, בירת [[סומליה]], בין מיליציות אסלאמיות לנאמני מילציות חילוניות. אלה הקרבות החמורים ביותר שמתחוללים בעיר מאז שהמיליציות האסלאמיות תפסו את השלטון במדינה.

עדי ראייה דיווחו שהצדדים הלוחמים יורים טילים, ומשתמשים בארטילריה ובמכונות ירייה. "בית החולים נמצא תחת אש כבדה, מארטילריה וכדורים תועים. הכאוס משתולל בבית החולים והצוות הרפואי בורח", נמסר מבית החולים בעיר.

"מספר ההרוגים ילך ויגדל, כי רבים מהפצועים לא יכולים להגיע לבתי החולים", אמר אחד מתושבי האזור. הלילה אמר מקור במיליציות החילוניות כי הלוחמים מתכוונים להיכנע ולמסור את נשקם.

תושבי האזור דיווחו כי הרחובות ריקים מאדם. הקרבות החלו ביום ראשון כאשר הלוחמים האיסאלמים הציבו מארב לנאמניו של חוסיין איידדי, שר הפנים בממשלה הזמנית ושל גורם אחר, אבדי אוול קאיבודיד. מקורביו של קאיבודיד מסרו שהוא עזב את הבירה ולא גילו את מיקומו.

שייח' שריף אחמד, ראש הזרוע הצבאית של המיליציות האיסאלמיות, דחק בלוחמים מנגד להניח את נשקם. "אנחנו קוראים לאבדי לשים קץ לבעיות שהוא מביא על תושבי מוגדישו", אמר אחמד.

המיליציות האיסלאמיות השתלטו על חלק גדול מהבירה ועל חלקים בסומליה, ומהוות איום של ממש על הממשלה הזמנית, שאינה חזקה מספיק כדי להיכנס לתוך מוגדישו, ומבוססת בעיר באייבודה הדרומית. שני הצדדים אמורים להיוועד לסיבוב שיחות שני בחרטום ביום שבת, אך נראה כי הקרבות ישבשו את התכנון.

ראש הממשלה עלי מוחמד גהדי אמר בראיון ל-BBC, כי נציגי הממשלה לא יפגשו עם אנשי המיליציות הקיצונים או עם אלו שהפרו את הפסקת האש עליה סוכם ביוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully