וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה, אתה לא קלינטון

עו"ד נורית אמיתי

10.7.2006 / 11:20

נורית אמיתי שואלת את הנשיא בשביל מה הוא היה צריך את זה. נכון, לכאורה מדובר בסחיטה, אבל התירוצים המפנים אצבע מאשימה לליכוד לא מתאימים לנשיא בדרך לסיום הקדנציה

החוק למניעת הטרדה מינית יצר עבירות שלא משנה מה יהיה סופן, הנעשה מאחורי הקלעים ומלפניהם הם החדשות האמיתיות.

כך קרה בפרשת נתניהו והקלטת "ההיא" מימי מועמדותו הראשונה לראשות הממשלה. כך היה גם בפרשיית נציב שרות המדינה, כמו גם בפרשות אחרות שהתרחשו בארגונים קטנים יותר שאינם נחשפים לתקשורת. יום העבודה הופך למרתק יותר מאשר עליית המניות בבורסה.

כי מה יכול להיות מעניין יותר משגרת היום יום, אם לא איזה סיפור המתאים לטלנובלה דרום אמריקאית עסיסית עם הרבה ידוענים מפורסמים ועשירים ועם סינדרלה אחת שנראית טוב.

מעט אחרי צאת השבת יצאה לאור הפרשה, אודות ניסיון הסחיטה של מזכירת הנשיא משה קצב. יש לנו פה נשיא מדינה, אמנם רק של מדינת ישראל ולא דומה לקלינטון, אבל נשיא זה נשיא. יש מזכירה צעירה שהייתה מקורבת אליו ואף אחד לא מכחיש זאת, מה עוד שהיא לקחה כבר עורכת דין צמודה שמדברת אל מול פני התקשורת והאומה.

ויש, איך לא, יועץ משפטי לממשלה והרבה עיתונאים שמלקטים כל פירור של מידע, כאילו אין סיפורים אחרים במדינת ישראל היום. נכון שהמזכירה חשודה בסחיטה, אבל תראו איך שהגלגל מסתובב - לא משנה מה הסיבה והנסיבה – היא כבר הסוחטת ובכלל לא זוכרים שהכל החל, אולי, בחשד לכאורה להטרדה מינית.

ועוד משהו חשוב על השתלשלות העניינים: כעת מעריכים 'גורמים בכירים במשרד המשפטים', כי היועץ המשפטי לממשלה עשוי להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד המזכירה לשעבר בחשד לסחיטה באיומים. ואיך ייצא מזה הנשיא קצב?

על הפנים. למעשה יכול שאם תיפתח חקירה פלילית בפרשה היא עשויה לכלול גם את בדיקת הטענות, לכאורה, של המזכירה נגד הנשיא; והדרך שבין מעמדו של קצב כנשיא חסין לנשיא חשוד – תתקצר.

מכל מקום, קיימת אפשרות סבירה שהחקירה עשויה להיפתח בכל מקרה, גם אם המזכירה לשעבר לא תגיש תלונה במשטרה.

ואולי בכלל כדאי לנשיא המדינה משה קצב לרוץ ולאתר עורך דין פרטי ומיומן במקרים כאלה, כדי להצילו ממצב מביך שבו הוא יהיה חלק מהליך בדיקה בפרקליטות. הליך כזה עשוי לבחון, בסופו של יום, אם יש תשתית ראייתית מספקת לחקירה פלילית נגד קצב עצמו, בשל דברים שתעלה והעלתה כבר העובדת לשעבר.

היועץ מזוז היה זה שנקרא ביום ד' למשכן נשיאי ישראל ודווח על הפרשה ואף תעד אותה. מזוז גם הבין שמדובר בהקלטה של פגישה שנערכה לפני כשבוע בין קצב למזכירה, ושבה היא דרשה, לכאורה, מאות אלפי דולרים כ"דמי שתיקה". לדבריו של מזוז יש גם איומים לכאורה מצד המזכירה, כי אם לא תקבל את הכסף תתלונן במשטרה על הטרדות מיניות מצד הנשיא.

מזוז נראה מבוהל מהפרשה וכינס דיון בהול בלשכתו עם פרקליט המדינה, ערן שנדר, והמשנה לפרקליט לעניינים פליליים יהושע למברגר. השלושה בחנו את המכתב ואת דבריו של קצב ומזוז ביקש מהנשיא את כל הראיות המתועדות שברשותו. אחר כך, הבטיח יקבל החלטה בנושא.

בין לבין יש קלטת, שגם אם קצב לא יעבירה ליועץ המשפטי לממשלה היא תגיע לשם במצב כלשהו במהלך התפתחות הפרשה – ולו רק כדי שהנשיא יוכל להגן על עצמו ולהשתמש בה כחבל הצלה בפרשה המעט מבישה אליה קלע את עצמו.

ועד שיחליטו בבית הנשיא מה עושים עם כל הפרשה הזו בכל הנוגע לאיך שהדברים משתקפים בציבור, חשוב להמשיך בשגרה ולא צריך פתאום להחזיק לגילה את היד או לחייך אליה שלא כמו בימים עברו. זה פשוט לא עובר טוב מסך. תהיה אמיתי ומוטרד, כי הסיפור הזה מטריד ודורש בדיקה וברור מיידי.

מה יש לנו בינתיים? נשיא מדינה שטוען כי נסחט, מזכירה לשעבר שלכאורה הוטרדה מינית ובמקום להוכיח נזק מבקשת לסחוט כספים (הכל ב"לכאורה" כמובן) ויועץ משפטי לממשלה שבמקום לעסוק בצדדים המשפטיים של פרשת גלעד שליט ואופציות השחרור שלו עוסק בפרשה הנוכחית.

וכן, יש במשטרה את החוקרים שממתינים לחקור ולרשום את פרטי פרשיית המין שאמורה להעסיק אותנו עוד ימים ארוכים ולו רק משום שכשיש סקס, נשיא וקלטת – זה מרתק.

ועד שיחליטו אם ייחקרו הנוגעים בדבר, הלקחים צריכים להילמד על ידי כל מי שהוא איש או אשת ציבור השולחים מילים או ידיים לכיוונים לא רצויים, אפילו אם הם ראויים. ובכלל – בית הנשיא שלנו הוא לא הבית הלבן...

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully