וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוטי שקלאר נכנס לתפקיד מנכ"ל רשות השידור

וואלה! ברנז'ה

9.7.2006 / 18:39

עם כניסתו לתפקיד הרשות תחל בבניית תוכנית התייעלות, שתוצג עד אפריל 2007, ובמרכזה - התמקדות בתכני חדשות, תעודה ודרמה

בישיבה האחרונה של הנהלת [[רשות השידור]] בראשותו של המנכ"ל היוצא יאיר אלוני, בה נכנס לתפקיד מוטי שקלאר, הוכרז על תכנית התייעלות שיעדה הוא הצגת מתכונת חדשה לפעילות ערוץ 1 עד אפריל 2007.

הרשות תחל את התכנית בשינוי המבנה הארגוני עם כניסתו של שקלאר לתפקיד, כך לדבריו. שקלאר אמר היום כי "יש כאן עוגן של רצון טוב מצד אנשי הרשות, שמצדה צריכה לעשות חשבון נפש ולבחון את כיווניה".

"לא מעניין אותי רייטינג", אומר שקלאר. לדבריו, הדגש בהתייעלות הוא על העמדת חזון חדש, כשהאקטואליה והחדשות עומדות במרכז הערוץ ואת שעות השידור הנוספות ימלאו תכני תעודה ודרמה.

בין השאר, הכריז שקלאר כי הערוץ הראשון לא יתמודד על שידורי משחקי [[ליגת העל]] (מה שמשאיר בתמונה רק את ערוץ 2 וערוץ 10) אלא רק על שידורי מגזין ליגת העל, כדי להתמקד בחומרים בעלי ערך ארכיוני. "עם זאת", ציין שקלאר, "ערוץ 1 צריך לבנות את עצמו מבחינת תכנים שיגיעו לקהל הרחב". יצויין כי אירועי הספורט הגדולים הבאים - כמו אולימפיאדת בייג'ין 2008 ומונדיאל 2010 - כן ישודרו בערוץ הראשון.

עוד במסגרת החזון של שקלאר הקמת אתר אינטרנט חדש לרשות, שיספק תכנים רחבים כולל כאלו מהארכיון העצום של הערוץ וכן שידורי חדשות חיים, על מנת להתאים עצמם להתפתחות ה-IPTV.

"התקשורת בישראל היא פרחה עם פאייטים"

במילות הפרידה שלו התבטא אלוני בחריפות נגד עולם התקשורת. "התקשורת בישראל נראית לי כפרחה עם פאייטים. נוצצת מבחוץ, ריקה מבפנים. אני אומר זאת אחרי 45 שנים בעולם התקשורת, מתוך תחושה של התגברות הזילות מול הצרכנים". לגבי תקופתו כמנכ"ל, הלין אלוני על הממשלה באומרו כי לא יכל לבצע שינויים ברשות: "כך נכפה עליי, בשל היותי מנכ"ל זמני". בנוסף הפנה אצבע מאשימה כלפי האוצר, שחייב לדבריו כ-13 מיליון שקלים לרשות.

שקלאר הוסיף בנוגע לדברים הללו כי "ישנה אהבה רבה לרדת על הרשות ולהתעלם מהישגיה. אבל נכון, דרושה כאן התייעלות. תקציבה של הרשות נכון לעכשיו עומד על כ-700 מיליון ש"ח, שזה כולל 8 רשתות רדיו, 2 ערוצי טלוויזיה. לשם השוואה, על קצת יותר מאותו סכום עומדת כל אחת משתי זכייניות ערוץ 2. משרדי הממשלה צריכים לתת כתף חמה כדי שההתייעלות אכן תקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully