וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לחקור ח"כ טאהא שתמך בחטיפה

יעל קישיק

9.7.2006 / 14:50

מדברים שכתב חבר הכנסת עולה כי החטיפה היא צעד לגיטימי בהתנגדות לכיבוש. ח"כ טאהא: דברי הוצאו מהקשרם

שרים וח"כים קראו היום לפתוח בהליכים משפטיים נגד ח"כ ואסל טאהא (בל"ד), בעקבות דברים שאמר ביום חמישי בצ'ט באתר אינטרנט, מהם משתמע כי הוא תומך בחטיפת חיילים ישראלים ובפגיעה בהם.

ח"כ טאהא אמר היום בתגובה, כי לא אמר או ייעץ לאף גורם פלסטיני לחטוף חיילים, והוא גם לא מתכוון לומר זאת בעתיד. "הדברים שנכתבו במעריב הוצאו מהקשרם ולא פורשו בצורה נכונה", אמר. "כוונת הדברים היא שלפלסטינים הנלחמים בכיבוש ובהתקפות הבלתי מרוסנות של צה"ל באזרחים חפים מפשע בשבועות האחרונים יש שתי אופציות: האחת- התנגדות לכיבוש באמצעות לחימה ופגיעה באזרחים ישראלים, שהיא אמנם הדרך הקלה, אך לא לגיטימית, ולה אנו מתנגדים. הדרך השניה- התמודדות ולחימה בכיבוש הישראלי בצורת התקפה מסודרת למול צה"ל, כפי שקרה במקרה של גלעד שליט".

השר המקשר בין הממשלה לכנסת יעקב אדרי פנה היום בדחיפות ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז על מנת שיורה לפתוח בחקירה נגד ח"כ טאהא. לדברי השר אדרי: "דבריו אלו של ח"כ טאהא גובלים בהסתה חמורה ובהתרת דמם של חיילי צה"ל ועל כך יש להעמידו לדין".

יו"ר המפד"ל זבולון אורלב אמר, כי "דבריו הבוגדניים של ח"כ טאהא מוכיחים שלכנסת ישראל חדרו סוסים טרויאנים ועל הדמוקרטיה להתגונן מפניהם". לדבריו, "טאהא מתגאה בשיתוף פעולה עם האוייב ומעיד כי ההנחיות לחוטפים לא יצאו רק מסוריה על ידי חאלד משעל, ויש להעמידו לדין בעוון בגידה".

ח"כ גלעד ארדן (הליכוד) פנה בעניין לשר הפנים רוני בר און, בבקשה לבחון האם דבריו מצדיק את ביטול אזרחותו של טאהא מאחר שלטענתו, יש בהם הפרת אמונים חמורה למדינת ישראל. בנוסף פנה ח"כ ארדן ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד טאהא בגין הסתה חמורה לאלימות.

ח"כ אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר בעקבות דברי ח"כ טאהא, כי "לצערי רוב חברי הכנסת הערבים משמשים, למעשה, כזרוע המדינית של ארגוני טרור בכנסת ישראל. זוהי תעודת עניות לכנסת ולמערכת המשפט בארץ".

ח"כ אפי איתם (האיחוד הלאומי-מפדל) דרש לפתוח בחקירה נגד ח"כ ואסל טאהא ונגד ח"כ לשעבר עבד אל מאלכ דהאמשה בחשד לבגידה.

בקול ישראל דווח, כי ח"כ ישראל חסון (קדימה) הגיש תלונה במשטרה נגד ח"כ טאהא.

ח"כ צבי הנדל (האיחוד הלאומי-מפדל) קורא להעביר את הח"כים הערביים לפלסטינים בתמורה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט.

יותר קל לפוצץ ולהרוג אזרחים

כתב "הארץ" יואב שטרן:

בראיון שקיים בצהריים בקול ישראל, אמר טאהא כי "הרצח וההפגזות המאסיביות על עזה והחיסולים המתמשכים, העמידו את הפלסטינים מול שתי אפשרויות: או לפגוע באזרחים חפים מפשע, או להתעמת עם הצבא, והם בחרו בשיטה הקשה ביותר, להתעמת עם חיילי צה"ל, ותוך כדי העימות שבו את שליט". כשנשאל ח"כ טאהא על ידי המראיינת אם לגיטימי לחטוף חייל ישראלי, השיב: "הכיבוש הוא לא לגיטימי".

מבדיקת הדברים כפי שנכתבו בצ'ט באתר "איסלאם אונליין", נראה כי טאהא לא קרא ישירות לחטוף חיילים, אך מדבריו, כמו גם מדברי הבהרה שמסר היום, בהחלט עולה כי הוא מחשיב את החטיפה כמהלך לגיטימי.

בצ'ט שבו השתתף התייחס טאהא בהרחבה לפרשת החטיפה. ראשית, הוא הסביר כי ישראל מנסה לכפות את השימוש במונח "חטוף" לציון מעמדו של החייל, בעוד שהמונח הראוי לשימוש, לדבריו, הוא "שבוי". "חטיפה היא פעולה המתבצעת על ידי כנופיות או טרוריסטים וכיוצא באלה", אמר. "המונח 'שבוי' פירושו שהצד השני הוא צד מאורגן, שיש לו החלטה ולגיטימיות. ישראל מנסה להפחית בערך ההתנגדות ולהציג אותה כטרור בכל המונחים, כדי שהמעגל הדיפלומטי ייסגר בפניה, בגלל שההתנגדות היא טרור, רצח וחטיפה".

בהמשך, אמר טאהא לגולשים כי יעץ לפלסטינים יותר מפעם אחת להפסיק את הפגיעה באזרחים, ולהתמקד בפעילות צבאית. "אמרנו להם (לישראלים - י.ש.) יותר מפעם אחת, שלפלסטינים, הנתונים לרצח ולפשעים מתמשכים מצד הצבא הישראלי, יש שתי אופציות: האחת, לפוצץ ולהרוג אזרחים, ואלו הן פעולות קלות בהרבה. האופציה השנייה היא האופציה הצבאית, שבמסגרתה מוקמת יחידה צבאית מההתנגדות כדי לפרוץ למחנה צבאי, להתעמת עם החיילים ולהילחם עמם ולקחת את החיילים ואת הכיבוש בשבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully