וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: יש להמנע ממבצע בסגנון ג'יימס בונד

9.7.2006 / 20:02

אולמרט אמר בתגובה לדרישה להחריף את הפעולה, שמבצע כזה עלול לפגוע בתמיכה הבינ"ל בישראל. "לא ניתן לקצוב לו"ז למלחמה"

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר היום בישיבת הממשלה כי "אי אפשר לקצוב לו"ז למלחמה בעזה". אולמרט הוסיף כי בביקורו אצל נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, דובר על אפשרות של שחרור אסירים, אך הוחלט שעתה זה לא הזמן המתאים לכך. אולמרט חזר על דבריו, לפיהם "ישראל לא תישא ותיתן עם חמאס ועם טרוריסטים".

בגלי צה"ל דווח, כי אולמרט התייחס גם לדרישותיהם של חלק מהשרים להחריף את המבצע בעזה ואמר כי מדינת ישראל צריכה לפעול באופן מפוקח. "אפשר לבצע פעולות כמו בסרטי ג'יימס בונד, אבל אם נעשה זאת נאבד את תמיכת הקהילה הבינלאומית ולכן צריך לפעול באופן מדוד ובקור רוח".

בישיבה לגלג אולמרט על מי שטוען כי לו ולשר הביטחון עמיר פרץ אין נסיון צבאי. בקול ישראל צוטט אולמרט כאומר: "היו ראשי ממשלה בעלי נסיון צבאי שיצרו תקדימים שלא בטוח שרצוי לחזור עליהם".

שרי הממשלה הביעו הבוקר תמיכה "בלתי מסוייגת" בעמדתו של אולמרט, לפיה יש להמשיך בפעולה הצבאית ברצועת עזה ולא להיענות לבקשת חמאס להפסקת אש. השרים הביעו את תמיכתם בישיבת הממשלה השבועית.

שר הביטחון עמיר פרץ אמר בישיבה, כי נדרשת סבלנות במאמצים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. לדבריו, "ככל שימשך המבצע, תתרחב ההתנגדות ברחוב הפלסטיני".

השר לביטחון הפנים, אבי דיכטר, אמר כי "בסופו של דבר יגבו טילי הקסאם חיי אדם" וקרא לממשלה שלא לחכות "עד שטילי הקסאם יגבו קורבן ראשון". לדבריו, "יש הסלמה במצב לרעת ישראל ובעוד שבעבר היו מלחמות בין צבאות, עתה האיום הוא על אזרחי ישראל". דיכטר שב וביקש שלא להציב לצה"ל מגבלות במאבק בירי הטילים.

שר התמ"ת אלי ישי הציע כי העיר שדרות ויישובי עוטף עזה יוכרו כיישובי קו עימות. ישי אמר, ש"מן הראוי שהגורמים הרלוונטיים יציגו כבר בשבוע הבא הצעת החלטה בממשלה בעניין זה. האזור ספוג סבל ומצוקה ועל הממשלה לעשות הכל כדי להקל, הן מבחינה בטחונית והן מבחינה כלכלית". יש הוסיף, כי "אעשה כל שבסמכותי כדי להקל על היישובים ואני מצפה ששאר השרים ינהגו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully