וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת סולארית חוסכת כסף למלון בים המלח

שרון קדמי

9.7.2006 / 8:42

המערכת מספקת אנרגיה לחימום המים לכל 200 החדרים, 3 הבריכות ומתקני הספא במלון לוט. מחליפה חלק מהתלות בחברת חשמל

מה דעתכם לא להיות כבולים לחברת החשמל או לחברות הגז, לא לחכות לחשבון החשמל או הגז מדי חודש או לחשוש מהפסקות חשמל יזומות? נשמע רעיון טוב, אבל לא כל כך ישים? לא אם תשאלו את אנשי בתי המלון באזור [[ים המלח]]: בשבוע שעבר חנך שר התשתיות הלאומיות בנימין בן אליעזר מערכת סולארית במלון לוט שמחליפה הלכה למעשה לפחות חלק מהתלות של המלון בחברת החשמל.

המערכת הסולארית מספקת אנרגיה לחימום המים לכל 200 חדרי המלון. כמו כן מספקת המערכת אנרגיה לחימום שלוש הבריכות במלון וכל מתקני הספא שבו. חימום המים במלון נעשה עד כה באמצעות מבערי גז בישול (גפ"מ), כאשר המלון צרך בממוצע בשנה כ-170 טון גפ"מ בעלות של 510 אלף שקל בשנה.

עם כניסת המערכת הסולארית לפעולה במלון, ירדה צריכת הגז לכ-60 טון גפ"מ בשנה והביאה לחיסכון של 330 אלף שקל, המבטאים ירידה של 65% בהיקפי הגפ"מ, ושל עוד עשרות אלפי שקלים בעלויות החשמל הנגזרות מכך.

משרד התשתיות הלאומיות פועל לקדם את השימוש ב[[אנרגיה סולארית]] בבתי מלון ובבתי חולים על ידי מענקים. מלון לוט הוא הסנונית הראשונה שפנתה לפתרון הסולארי, ובימים הקרובים יחלו בתי מלון אחרים באזור להסב את מערכות החימום שלהם למערכות סולאריות. עלות המערכת הסולארית כ-500 אלף שקל, ומשרד התשתיות הלאומיות העניק למלון 100 אלף שקל להקמת הפרויקט. בנוסף, צוות מומחים מהאגף לשימור אנרגיה במשרד התשתיות סייע בייעוץ והכוונה בהקמת המתקן.

בן אליעזר אמר בשבוע שעבר בטקס חנוכת המתקנים, שמשרד התשתיות הלאומיות מתכוון להמשיך ולתמוך בפרויקטים מסוג זה, הן בהיבט הכספי והן בהיבט המקצועי: "פרויקטים מסוג זה יביאו לשימור אנרגיה, צמצום התלות בגז, חיסכון בעלויות ושמירה על איכות הסביבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully