וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 9 ילדה תינוקת בברזיל

8.7.2006 / 16:02

הילדה היא בת לשבט אינדיאני מיערות האמזונס. נבדקת אפשרות שהיא נאנסה, או שתרבות השבט שלה מאפשרת הריון בגיל צעיר כזה

ילדה בת 9 ילדה ביום חמישי תינוקת בריאה במשקל של כ-2.5 ק"ג ב[[ברזיל]]. בגלי צה"ל דווח, כי גורמי רווחה במדינה בודקים את האפשרות שהילדה, בת לשבטי הילידים האינדיאנים בברזיל, נכנסה להריון לאחר שנאנסה.

לדברי גורמים בארגון הבריאות הלאומי של ברזיל, לא דווח עדיין על מקרה של לידה בגיל כה צעיר. "אין אף רישום של צעירה אינדיאנית שילדה בגיל כזה", סיפרה לואיזה מלו, דוברת של הארגון, האחראי גם לבריאות שבטי הילידים בברזיל, "זה שכיח שבנות אינדיאניות נכנסות להריון מוקדם, גילאי 12 או 13, אך לא 9".

האם הצעירה נמצאה בחודש אפריל בג'ונגל ביערות הגשם של ה[[אמזונס]], על ידי פועלים שהתקינו במקום קו צינורות של גז טבעי. הילדה נלקחה לבית חולים בעיר סמוכה ואושפזה שם במשך 3 חודשים, כשהיא סובלת מ[[מלריה]], [[דלקת ריאות]] ו[[אנמיה]]. ביום חמישי האחרון היא ילדה בניתוח קיסרי בת, במשקל של 2.2 ק"ג. מצבן של האם והתינוקת מוגדר טוב, אולם הן נמצאות בהשגחה רפואית צמודה.

האם מסרבת לדבר, וזהות האב לא ידועה. "ישנן תרבויות בהן זה טבעי לנערות לקיים יחסי מין מיד אחרי קבלת הווסת, אך אנחנו צריכים לבדוק האם זה המקרה כאן, והאם תרבות השבט שם מרשה זאת", אמרה דניאלה סנטוס, דוברת של ארגון האינדיאנים בברזיל. נציגה מארגון הבריאות הוסיפה: "השבט שלה לא עד כדי מבודד ויש לו קשר עם תרבויות אחרות".

המיעוט האינדיאני בברזיל מונה על פי מפקד האוכלוסין שנערך לפני שש שנים, כ-700 אלף ברזילאים המגדירים עצמם כאינדיאנים, החיים רובם ביערות הגשם של האמזונס, שם הם מצליחים לשמור על אורחות חייהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully