וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל דוחה קריאת הניה להפסקת אש

8.7.2006 / 15:34

ראש הממשלה הפלסטיני קרא לצדדים להשיב את השקט. מוקדם יותר היום טנקים של צה"ל הגיעו עד למרחק 500 מ' מהעיר עזה

ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הניה, קרא להפסקת אש בין צה"ל לפלסטינים, לאחר 11 ימים של לוחמה, כ-40 פלסטינים הרוגים והרוג ישראלי אחד. בהודעה שיצאה ממשרדו אמר הניה ופורסמה בסוכנות הידיעות רויטרס,, נאמר כי "בכדי לצאת מהמצב הנוכחי, הכרחי שכל הצדדים ישיבו את הרגיעה לאזור, על בסיס של הפסקה הדדית של כל הפעולות הצבאיות".

גורמים בלשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, אמרו בתגובה לקריאת הניה להפסקת אש, כי "לא תהיה הפסקת אש ללא שיחרורו של החייל החטוף, גלעד שליט". כך דווח בגלי צה"ל.

יו"ר מרצ, ח"כ יוסי ביילין, קרא לממשלת ישראל להענות להצעת הניה להפסקת אש. הוא הציע להסמיך את מצרים לפתוח מיד במו"מ מול הרשות להפסקת אש כוללת, שבמסגרתה ישוחרר גלעד שליט, יופסק ירי הקסאמים ופעולות הטרור ואילו ישראל מצידה תפסיק את המבצע הצבאי, הסיכולים הממוקדים ותשחרר את השרים הפלסטינים והאסירים שעמדה לשחרר עוד לפני האירוע בכרם שלום.יו"ר הסיעה, זהבה גלאון, אמרה כי על הממשלה להשתמש בסולם אבי דיכטר, שקרא לשחרר אסירים בתמורה לשחרור שליט, "כדי לרדת מן העץ שעליו טיפסה".

גם תנועת "שלום עכשיו" קראה לממשלת ישראל להענות לאלתר לקריאתו של הניה להפסקת אש. בהודעת "שלום עכשיו" נאמר, כי "תקרית אחת קטלנית עלולה להפוך את הקערה על פיה, לסבך את ישראל ולסכן את חיילי צה"ל ועל כן יש להפסיק את האש בטרם יהיה מאוחר מדי".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר הבוקר בראיון לרדיו מונטה קרלו, כי "ממשלת ישראל במוקדם או במאוחר תשחרר אסירים תמורת החייל השבוי גלעד שליט, אז למה לא לחסוך בשפיכות הדמים עד אז". טיבי קרא להענות לקריאתו של ראש ממשלת הרשות הפלסטינית איסמעיל הניה להגיע להפסקת אש מיידית.

חיל האוויר השמיד מנהרות

צה"ל שינה היום את היערכותו ופעילותו ברצועת עזה, כשבמקביל לעזיבת הכוחות מכמה אזורים, נכנסו טנקים וכוח של גבעתי דרך מעבר קרני והגיעו עד למרחק של 500 מטר מהשכונות זייתון וסג'עייה בעיר עזה. מצה"ל נמסר כי מטרת הפעולה היא איתור מנהרות. בד בבד, נורתה אש ארטילרית מספינות חיל הים לעבר מרחבי שיגור רקטות קסאם בצפון הרצועה.

כעת נותרו שלושה מוקדים של פעילות בתוך הרצועה: ממזרח לעיר עזה, בין מעבר קרני לשכונות המזרחיות של העיר (לשם נכנסו כאמור הכוחות היום), וכן סמוך למעבר סופה שבדרום הרצועה, שדה התעופה דהנייה בדרום הרצועה, שם עדיין פועל כוח קטן. מקורות צבאיים אמרו כי הפשיטות ברצועה יורחבו שוב בימים הבאים.

כתבי "הארץ" מדווחים, כי במהלך הלילה תקף חיל-האוויר ארבע פעמים ברצועת עזה. אחת התקיפות כוונה נגד תשתית מנהרה שנחפרה בצפון רצועת עזה, סמוך למעבר קרני. בנוסף, פעל צה"ל נגד קבוצות חמושים בשכונת סג'עיה והרג שניים מהם. בשכונת זייתון נהרג אחד מאנשי מנגנוני הביטחון. פלסטיני רביעי נהרג מפגז של צה"ל, כך דיווחו מקורות פלסטינים.

מוקדם יותר הרס חיל האוויר מנהרה שחפרו פלסטינים באזור מעבר קרני במרכז רצועת עזה. בגלי צה"ל דווח, כי זו הפעם הראשונה בה חיל האוויר פועל להשמדת מנהרה בעקבות מידע ממוקד שהתקבל על קיומה. פתחה של המנהרה הוקם בלול תרנגולות כדי להסתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully