וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים: ניתן לפתח מדד לחיזוי רעידות אדמה

רויטרס

7.7.2006 / 17:18

אזורים בהם יש פעילות רבה של "רעידות אדמה שקטות" עלולים לפתח נקודות כשל, בהן לחץ הקרקע עשוי להתפרץ כרעידת אדמה חזקה

מחקר חדש של צוות מחקר מאוניברסיטת סטנפורד, שפורסם אתמול בכתב העת המדעי הנחשב Nature, טוען כי ניתן לצפות ביתר דיוק רעידות אדמה קשות באמצעות ניטור של "רעידות אדמה שקטות". רעידות אלו הן אירועים קטנים ואיטיים יחסית, אשר נקלטים בלוויינים המודדים שינויים עדינים בפני השטח של [[כדור הארץ]]. ככל הנראה, ריבוי אירועים שקטים יוצר לחץ באזורים מסוימים המועדים לפורענות, ובסופו של דבר, עלול אירוע קטן להוות זרז לאירוע גדול, שיתפרץ בנקודת כשל ספציפית.

איתור הרעידות השקטות יכול לעזור בהבנת התפתחות פעילות הרעידות הקטנות ובמדידת הסבירות להתפתחות הרעידות הקטנות לרעידות גדולות יותר, אמר ראש צוות החוקרים, הפרופסור לגיאו-פיזיקה פול סיגל. לדבריו, איסוף מידע מספיק על רעידות האדמה השקטות יכול להוביל לפיתוח 'מד לחץ': "בכל פעם שיש אירוע קטן הלחץ באזור הכשל גובר. אם נוכל להראות גידול עקבי בשיעור רעידות האדמה בתגובה לאירועים שקטים נוכל לכייל לפיו את 'מד הלחץ'. זה עשוי להיות דרך ליצור תחזית הסתברותית מדויקת לרעידות אדמה חזקות", אמר.

חוקרי רעשי אדמה מעריכים כי [[רעידת אדמה]] חמורה תוקפת את אזור [[יפן]] כל 200 שנה ואת האזור הצפוני של ארה"ב כל 500 שנה. באזורים אלו התגלתה פעילות רבה של רעידות שקטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully