וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: אין לנו עניין ב"מחווה של רצון טוב"

7.7.2006 / 19:17

מושיר אל-מסרי, חבר פרלמנט פלסטיני: כרגע אין דיונים על החייל החטוף. דיכטר: ישראל תשקול שחרור אסירים כמחווה אם ישוחרר שליט

חמאס דחה את הצעתו של השר לביטחון פנים אבי דיכטר לשחרר אסירים כמחווה של רצון טוב, אם יושב החייל החטוף גלעד שליט ויפסקו התקפות הקסאמים על ישראל. חבר הפרלמנט מטעם חמאס מושיר אל-מסרי אמר כי לפלסטינים אין אמון ב"מחוות של רצון טוב". לדבריו, לפי שעה אין דיונים בנושא החייל החטוף. "כרגע יש 30 לוחמים פלסטינים שנהרגו ו-100 שנפצעו בהתקפה ישראלית נגד העם הפלסטיני" הוסיף אל-מסרי.

דיכטר אמר היום כי ישראל עשוייה להסכים לשחרורם של אסירים פלסטיניים כמחווה של רצון טוב, לאחר שגלעד שליט יוחזר הביתה ויפסק ירי טילי הקסאם מצפון הרצועה. "גלעד שליט יחזור הביתה נקודה, אין אפשרות אחרת" אמר דיכטר בהרצאה בפני חברי המועדון המסחרי בתל אביב, כך דווח בגלי צה"ל.

עם זאת, גורם מדיני בכיר בלשכת ראש הממשלה אמר כי עמדת ראש הממשלה אהוד אולמרט בעניין החייל החטוף נותרה כשהייתה, למרות דבריו של דיכטר. בקול ישראל דווח, כי על אף האמור, גורם מדיני אחר טען, כי לא סביר שדיכטר אמר את הדברים על דעתו בלבד.

חמאס: הפעולות ברצועה מסבכות המאמצים לשחרור שליט

בהודעה של חמאס היום נאמר כי פעילות ישראל ברצועת עזה מסבכת את המאמצים לפתור את משבר החייל החטוף, ותביא להקשחת העמדות הפלסטיניות במשא ומתן לשחרורו. שר ההסברה הפלסטיני, יוסוף ריזקא, אמר היום כי "הפתרון היחיד לסוגיית החייל החטוף הוא מדיני". הוא הוסיף כי ממשלת חמאס מקווה שהחייל יוחזר בחיים.

מקורות בחמאס אמרו אתמול, כי הארגון יסכים לשחרר את החייל החטוף ולהפסיק את ירי טילי הקסאם מרצועת עזה, אם ישראל תשחרר בתמורה את כ-100 האסירות הפלסטיניות שבבתי הכלא בישראל וכ-30 אסירים ביטחוניים שכלואים יותר מ-20 שנה. לדבריהם, אנשי חמאס דורשים גם כי צה"ל ייסוג מהשטחים שתפס בעזה בשבוע האחרון; שישראל תשחרר את השרים וחברי הפרלמנט הפלסטיניים שנעצרו בימים האחרונים; וכן את הפסקת מדיניות הסיכולים הממוקדים.

המקורות אישרו את הפרסום אתמול בעיתון הערבי "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון על נכונות חמאס לעסקה כזאת, ועל כך שהארגון חזר בו מדרישתו שאלפי אסירים פלסטינים ישוחררו בתמורה להחזרת שליט. היועץ לשעבר לביטחון לאומי ברשות הפלסטינית, ג'יבריל רג'וב, אמר שלשום כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, יהיה מוכן לעסקה בנוסח זה. בכירים בחמאס הרבו לציין אתמול בראיונות לכלי התקשורת, כי ארגונם מוכן לגלות גמישות בנושא העסקה על שחרור רב"ט שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully