וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות ישביתו שרותי מרפאות החל מיום ראשון

7.7.2006 / 10:25

בעקבות כוונת המדינה לפטר 600 אחיות בתי הספר, יושבתו המרפאות ללא הגבלת זמן. מרפאות טיפת חלב לא יפתחו ולא ינתנו חיסונים

המדינה מתכוונת לפטר 600 אחיות בשירות בריאות הציבור למרות שמספר האחיות בבתי הספר הולך וקטן מדי שנה. בהסתדרות האחיות לא מקבלים את רוע הגזירה והחליטו לצאת למאבק.

האחיות יפתחו בשביתה מיום ראשון ללא הגבלת זמן. בעקבות השביתה, מרפאות טיפת חלב ישארו סגורות, לא ינתנו חיסונים ליוצאים לחו"ל, לא ימסרו קודים לאשפוז קשישים במוסדות גריאטריים, מכשירים שיקום לחולים כרוניים לא יוענקו, ולא ינתנו שירותי חקירות בנושאי איידס, הרעלות מזון ושחפת. רק במקרה של איתור מקרי שחפת ודלקת קרום המוח ינתנו שירותי אפידמיולוגיה.

אילנה כהן, יושבת ראש הסתדרות האחיות, אמרה בראיון ל"מעריב", כי "השירות שמעניקות האחיות הוא שירות מונע הכרחי. אם חס וחלילה תפרוץ מחר מגיפה, באחריות המדינה לטפל בתושבים ולא ניתן להפריט שירות זה". כהן הוסיפה כי "אחות בית הספר אחראית לבריאות התלמיד, נותנת חיסונים, מבצעת בדיקות ראייה ושמיעה ומדריכה את התלמיד להתנהגות בריאה".

כהן ציינה כי בעולם מקובל שיש אחות אחת לכל 1,000 תלמידים לעומת אחות על כל 5,000 תלמידים בישראל. "בלתי אפשרי לעבוד כך ולכן יש צורך להשבית את המערכת" אמרה.

ממשרד הבריאות הודיע בתגובה, כי מכתבי הפיטורים שקיבלו האחיות בוטלו לבינתיים, וכי הוא עושה ככל יכולתו לדחות את השביתה ולדחות את המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully