וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השמאל במקסיקו יערער על תוצאות הבחירות

7.7.2006 / 4:07

התוצאות הסופיות בבחירות לנשיאות מקסיקו: מועמד הימין קלדרון ניצח את מועמד השמאל לופז אוברדור בהפרש של חצי אחוז. מתח במדינה

מועמד השמאל בבחירות לנשיאות מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור, הודיע כי יערער על תוצאות הבחירות, שקבעו כי מועמד הימין, פליפה קלדרון, ניצח בהפרש של חצי אחוז. לופז אוברדור יעתור לבית המשפט וקרא לתומכיו להתאסף בשבת בבירה [[מקסיקו סיטי]].

התוצאות הרשמיות פורסמו בתום ספירה מרתונית של קולות המצביעים בבחירות, שנערכו ב-2 ביולי. במהלך הימים שחלפו פורסמו גרסאות סותרות באשר לזהות המנצח. על פי הספירה הסופית, זכה קלדרון ב-35.88% מהקולות ולופז אוברדור – ב-35.31%.

תומכיו של מועמד השמאל הפגינו ברחובות כאשר פורסמו התוצאות הסופיות ונשבעו שלא לתת יד ל"שוד הנשיאות". לעומתם, תומכיו של קלדרון חגגו את ניצחונם במטה מפלגת "הפעולה הלאומית" שלו. "החל מהיום, תתחיל ב[[מקסיקו]] תקופה חדשה של שלום ושל פיוס", אמר קלדרון לקהל מריע. לופז אוברדור מסרב להיכנע ודורש לספור את קולות 41 מיליון המצביעים שוב.

"אנו דורשים שוב שהקולות ייספרו מחדש – מכיוון שאיננו יכולים לקבל את התוצאות האלה", אמר לופז אוברדור והוסיף כי היו "אי סדרים רבים".

החברה מפולגת, הנשיא יושבע רק בדצמבר

נראה כי מקסיקו הולכת לקראת תקופה של מאבקים משפטיים, הדומים לאלה שהיו בארה"ב לאחר הבחירות בשנת 2000. מעת שהודיע מוסד הבחירות המרכזי של מקסיקו על התוצאות הסופיות, מוקצבים למועמדים ארבעה ימים להגשת תלונה. בית המשפט הפדרלי לענייני בחירות צריך לאשר את זהות הזוכה עד ספטמבר.

התוצאות הצמודות ממחישות את הפלגים בחברה המקסיקנית. ה-BBC מדווח, כי [[מעמד הפועלים]], התומך בלופז אוברדור בלהט כמעט פנאטי, מאמין כי הזכות על המדינה נגנבה ממנו. תומכיו של קלדרון במעמד הביניים והמעמד העליון – הקהילה העסקית של המדינה – נערכים לאפשרות של עימות ואי-יציבות בעתיד הקרוב.

יורשו של הנשיא המכהן, ויסנטה פוקס, יושבע ב-1 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully