וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק דין בפלורידה: חברות הטבק לא יפצו מעשנים

רונן סרברניק

6.7.2006 / 18:48

בתביעה ייצוגית של אלפי מעשנים, בית המשפט קיבל את ערעור חברות הטבק וקבע: "הקנס מוגזם". עליה במניות חברות הטבק

ניצחון ענק לתעשיית הטבק - בית המשפט העליון בפלורידה הפך היום פסיקה אשר קבעה שעל חברות הטבק לשלם 145 מיליארד דולר בנזיקין, כחלק מהתביעה הייצוגית הידועה כ"תיק אנגל".

ההחלטה, אשר הופכת את הקנס הגדול ביותר שהוטל על תאגידים ע"י חבר מושבעים, הובילה לעליות חדות במניות חברות הטבק. מניית אלטריה (סימול MO), החברה האם של יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס, מזנקת ב-5.8% לשיא של 77.61 דולר לחבית. מניית ריינולס אמריקן (סימול RAI) עולה ב-4.8%.

שופטי בית המשפט העליון קבעו כי הפסיקה, שהתקבלה בשנת 2000 בעקבות תביעה ייצוגית של אלפי מעשנים ממדינת פלורידה, הינה מוגזמת. "פה אחד הגענו למסקנה שגודלו של הקנס שהוטל על החברות מוגזם על פי החוק", נכתב בפסק הדין.

את התביעה הייצוגית יזם רופא הילדים האוורד אנגל ו-5 תובעים נוספים. התביעה הוגשה לראשונה במיאמי ב-1994 וייצגה מעשנים מכל רחבי מדינת פלורידה. עם תחילת ההליכים המשפטיים נקבע כי התביעה מייצגת 700 אלף מעשנים במדינת פלורידה. ההליכים נמשכו עד שנת 2000 ובסופם קבע בית המשפט כי על חברות הטבק לשלם 145 מיליארד דולר לתובעים מאחר שחברות הטבק שיקרו בנוגע לנזק שמסבות סיגריות.

בית משפט לערעורים של פלורידה הפך בשנת 2003 את הפסיקה, בטענה שהתביעה מייצגת יותר מדי תובעים וכי לא קיים ביניהם מכנה משותף אמיתי. על רקע הפסיקה הנ"ל, לקח על עצמו בית המשפט העליון של פלורידה בחינה נוספת של התיק והיום אישרר את החלטת בית המשפט לערעורים, לשמחתן של חברות הטבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully