וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישמן במגעים למכירת חלקו בידיעות למילצ'ן

רם דגן

6.7.2006 / 0:13

חודש לאחר הסתבכותו בהפסד של כ-2 מיליארד ש' בהימור על הלירה הטורקית, סיכם פישמן על מכירת אחזקות בויזה כאל ואינטרנט זהב

איש העסקים אליעזר פישמן ממשיך במימוש אחזקותיו הפרטיות. בימים האחרונים החל פישמן במגעים עם איל התקשורת ארנון מילצ'ן לגבי מכירת 34% ממניות קבוצת התקשורת ידיעות אחרונות שנמצאות בבעלותו, לפי שווי של כ-800 מיליון דולר.

מילצ’ן המתגורר בארה"ב עשה את הונו כמפיק בהוליווד. כיום מחזיק מילצ'ן ב-24% ממניות ערוץ 10. אם ירכוש מפישמן את המניות של ידיעות אחרונות, יחבור מילצ'ן למשפחת מוזס; מילצ'ן ניהל בעבר מו"מ עם המשפחה לרכישת מניותיה בזכיינית ערוץ 2, רשת.

דוברו של פישמן אישר כי נציגים של מילצ'ן הביעו התעניינות ראשונית בידיעות אחרונות, אך בשלב זה אין בין הצדדים משא ומתן רשמי. אם יסכם על מכירת ידיעות אחרונות, ייפרד פישמן בתוך פרק זמן של חודשיים מאחזקה איכותית נוספת שלו, לצד 24% ממניות ויזה כאל שאותן מוכר פישמן לדוד עזריאלי ב-360 מיליון שקל. בשבוע שעבר הודיע פישמן על מכירת 60% מקווי זהב ב-84 מיליון דולר לאינטרנט זהב של שאול אלוביץ'. כמו כן, סיכם פישמן על מכירת מתי וגן פלח ב-18 מיליון דולר.

בתוך כך נודע כי מכשירי תנועה, שבה שולט מילצ'ן עם צבי נטע, התעניינה באחרונה ברכישת מניות השליטה של פישמן בחברת הצמיגים אליאנס. ככל הידוע, פישמן דורש עבור החברה 80 מיליון דולר, על אף שבעקבות ההשקעות המט"ח נפל שווי החברה ב-50% לכ-100 מיליון שקל.

פישמן ומשפחת בראון רכשו את אחזקותיהם בידיעות אחרונות בכמה שלבים בשנים 97'-99'. תחילה רכשה הקבוצה מזאב מוזס 12.1% ממניות ידיעות אחרונות, לפי שווי של 725 מיליון דולר, ובהמשך רכשו גם את אחזקותיה של תמי מוזס-בורוביץ, לפי שווי של 800 מיליון דולר. לפי הערכות, מכר פישמן באפריל-יוני 2003 כ-4%-3% ממניות ידיעות אחרונות תמורת סכום המוערך ב-25-20 מיליון דולר. העסקה גילמה, לפי הערכות, שווי של 750-650 מיליון דולר, כלומר, מחיר נמוך מהמחיר המשוקלל שבו נרכשו המניות.

ארנון מילצ'ן דורג במקום 240 ברשימת האנשים העשירים בעולם של המגזין "פורבס" עם שווי של 2.9 מיליארד דולר. מילצ'ן, לשעבר שחקן כדורגל וסטודנט לביוכימיה, הצטרף לעסקי הדישון המשפחתיים לפני כ-40 שנה; החברה המשפחתית נהפכה לענקית כימיקלים בעלת שווי של כ-125 מיליון דולר. במשך תקופה ארוכה היתה חברת האחים מילצ'ן מורשית משרד הביטחון ליבוא ויצוא נשק. ב-91' הקים מילצ'ן את חברת ההפקות ההוליוודית, ניו ריג'נסי.

פישמן החל במסע המימושים שלו לפני כחודש וחצי עם הפרסומים הראשונים על ההפסדים הגדולים שנגרמו לו כתוצאה מקריסת הלירה הטורקית. לפי הערכות, נאמדים הפסדיו של פישמן מהשקעה זו ביותר מ-2 מיליארד שקל.

פישמן הצהיר כי ימכור נכסים רק ב-200 מיליון דולר, וההערכה היתה שיתרת ההפסדים תכוסה מרווחים קודמים שצבר בהשקעות מט"ח דומות. למרות זאת, מאז אותה הצהרה המשיכה הלירה הטורקית בנפילה, והפסדיו של פישמן גדלו. פישמן נאלץ לבצע את המכירות כדי לסגור את ההפסדים שנצברו בחשבונותיו בבנקים המקומיים, מי שסופגים את ההפסדים המשמעותיים ביותר הם בנק הפועלים, בנק דיסקונט ובנק המזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully