וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה כפר, בנגב תוקם עיר

3.7.2006 / 19:56

היום אושרה הקמתה של עיר חדשה בפתחת נצנה, למרות פגיעה אפשרית בטבע. תושבי האזור מעדיפים חיזוק הישובים הקיימים

היום אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה במחוז הדרום את קידום התוכנית להקמת עיר חדשה בשם "ניצנית" בפתחת [[ניצנה]], זאת למרות התנגדות תושבי האזור.

ב-1998 החליטה הממשלה על הקמת יישוב קהילתי בניצנה. היישוב, שהקמתו אושרה על ידי הממשלה, נועד ל-300 יחידות דיור. בפועל, התוכנית המועלית בפני הוועדה המחוזית היא ל-1,500 יחידות דיור, כלומר עיירה חדשה ולא יישוב כפרי כפי שאישרה הממשלה.

החברה להגנת הטבע טוענת כי העיר ניצנית מתוכננת לקום באיזור הגבעות המערביות, הרגיש ביותר מבחינה סביבתית. חיים בו ה[[צבי]] המצוי וצבי המדבר, אוכלוסייה גדולה של חוברות, 4 מיני קטות, טורפים ממינים שונים ורוב מיני המכרסמים. הקמת יישוב חדש, אומרים בחברה להגנת הטבע, הכולל גם הוספת תשתיות של כבישים, חשמל וביוב, תיפגע בהכרח בבית הגידול הייחודי.

במכתב שכתבו תושבי האזור, חברי פורום התיירות של פתחת ניצנה, לחברי מליאת המועצה האזורית רמת הנגב, נכתב כי גם הם מתנגדים להקמת העיר, אשר תפגע באופי הכפרי של האזור ובפרנסתם כתיירנים. מבחינתם, החלופה הטובה ביותר היא עיבוי וחיזוק היישובים הקיימים.

שי טחנאי, רכז שמירת טבע במחוז הדרום של החברה להגנת הטבע אמר, כי "קשה להאמין שהטיעון העמד בבסיס קבלת ההחלטה לאשר את התוכנית הוא שיישוב חדש יחזק את היישובים הקיימים.

"היישובים הקיימים באזור- שהגדול בהם מונה 50 משפחות, והקטן המונה בסה"כ 6 משפחות, משוועים לתושבים חדשים ולתקציבי פיתוח ממשלתיים. חבל שבמקום להשקיע בפיתוח תשתיות קיימות ושירותים לתושבים, בוחרת הוועדה להוציא כספים על יישוב חדש, שעלותו גדולה לאין שיעור מהשקעה ביישובים קיימים. מפחיד לחשוב מה יקרה בעתיד לנגב, ואיך הוא ייראה, אם מעתה ואילך זו תהיה מדיניות הוועדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully