וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיץ רימונים עשוי לטפל בסרטן הערמונית

רויטרס

3.7.2006 / 15:14

מחקר העלה כי שתייה יומית של המיץ מאטה את הזמן שבו מוכפלת בדם רמת החלבון המצביע על המצאותו של הסרטן

שתית כוס מיץ רימונים מדי יום עשויה להאט את התקדמותו של [[סרטן הערמונית]], כך עולה ממחקר חדש. עם זאת, מבהירים החוקרים, המדגם בו השתמשו במחקר היה מצומצם, ועל כן יש צורך בהוכחות נוספות לפני שרופאים ימליצו על כך.

המחקר, שמומן על ידי יצרנית מיץ רימונים, הוכיח כי אצל גברים ששתו את המשקה ארכה הכפלתה של רמת ה-PSA בדמם, חלבון שמצביע על הימצאותו של סרטן הערמונית, זמן רב יותר. שיעור התמותה אצל חולי סרטן הערמונית עומד ביחס הפוך לפרק הזמן הנדרש להכפלה של החלבון בדם.

במחקר, הזמן שבו רמות ה-PSA הכפילו את עצמן אחרי טיפול הוארכו עד ל-54 חודשים בממוצע, בצריכת 237 מיליליטר של מיץ [[רימון]] מדי יום. לפני שתיית המיץ, רמות ה-PSA הוכפלו תוך 15 חודשים בממוצע.

"זהו הבדל גדול מאוד", אמר החוקר הראשי, ד"ר אלן פנטוק. כל אחד מהגברים שהשתתפו במחקר עברו הקרנות, ניתוח או טיפול אחר בסרטן הערמונית לפני שהשתתפו במחקר. הם לא סבלו מתופעות לוואי משמעותיות. "מוקדם מדי לומר לחולים בסרטן הערמונית לשתות מיץ רימון, מפני שההוכחות הן ראשוניות", הדגיש ד"ר פנטוק.

בקרוב יתחיל מחקר נוסף שינסה לאשר את הממצאים, ותוצאותיו אמורות להתפרסם תוך שנתיים. ד"ר פנטוק לא צופה שמיץ רימון יוכל לרפא סרטן הערמונית, אך לדבריו הוא יוכל לדחות או למנוע את הצורך בטיפול נוסף, המלווה פעמים רבות בתופעות לוואי קשות, כמו גלי חום, עייפות, דיכאון ואימפוטנציה.

החוקרים אמרו כי חומר בשם פוליפנול או מרכיבים אחרים במיץ עשויים להלחם בסרטן הערמונית, אך לא ברור כיצד בדיוק. ככל הנראה, התועלת של המשקה נובעת משילוב של מספר מרכיבים. "מיץ רימון הוא טיפול לא רעיל ואם אכן יש לו השפעה של הכפלת הזמן, הוא יכול למנוע מאנשים רבים לסבול מהמחלה הקשה", אמר ד"ר פנטוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully